اعتصامی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج گفت: توان اکولوژیک کرج نیازمند بازنگری است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، سید مرتضی اعتصامی در نشست بررسی روند پیشرفت طرح تفصیلی شهر کرج با اشاره به مشکلات مختلف در این حوزه، اظهار کرد: استان البرز ۱۹ برابر توان اکولوژی خود در آن جمعیت مستقرشده است.

وی اضافه کرد: البرز یکی از متراکم‌ترین استان‌های کشور است و دچار مشکلات زیست‌محیطی زیادی است .

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: توان اکولوژیک استان البرز به‌ویژه کلان‌شهر کرج شامل منابع آب‌وهوا و وسعت نیازمند بازنگری است.

اعتصامی یادآور شد: تراکم جمعیتی بالا درواقع به‌شدت به منطقه و مردم فشار می‌آورد و حتی در نظر گرفتن زمین مناسب برای  انباشت زباله و ایستگاه زباله  در سطح استان البرز نداریم

وی تأکید کرد: در استان البرز مطالعات متعددی برای دفن زباله‌ها صورت گرفت و تنها منطقه «حلقه دره» برای دفن زباله‌های استان مناسب تشخیص داده شد.

دبیر دوم و رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج افزود: مغایرت‌هایی در حوزه شهرسازی برای رفع مشکلات صورت می‌پذیرد که باید بررسی شود؛ یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که اکنون در کرج داریم که تاکنون گذرا به آن پرداخته‌شده بحث تراکم و بارگذاری جمعیتی است و این سؤال پیش می‌آید با توجه به کدام مطالعات اکولوژیک چشم‌انداز تعریف‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =