حضور پلیس در صحن

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر کرج سهم کرج را از محل درآمدهای ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی بسیار اندک عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج، علی قاسم پور با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین معضلات همه شهرها در حوزه ترافیک، تامین منابع مالی است، اظهار کرد: یکی از ارکان تامین این منابع، اجرای ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی است، اما طی سال های اخیر سهم اندکی از این وجوه به کرج بازگردانده شده است.

وی با انتقاد از نحوه تخصیص این مبالغ نیز بیان کرد: واریز وجوه به خزانه توسط مردم به صورت نقدی انجام می گیرد اما سهم کرج از محل این ماده در سال گذشته به صورت غیرنقدی پرداخت شده است.

این عضو شورای شهر کرج اضافه کرد: همچنین از محل این منبع می توان به یکی از مهمترین نیازهای مدیریت ترافیک که شامل تهیه و بهره گیری از تجهیزات هوشمندسازی است، کمک فراوان کرد.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر کرج با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون رقم ۲۰۹ میلیارد تومان جریمه توسط مردم به خزانه دولت واریز شده است، سهم کرج را از محل درآمدهای ماده ۲۳ جرایم راهنمایی و رانندگی بسیار اندک عنوان کرد.

بر اساس ماده ۲۳ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی در سراسر کشور به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه داری کل واریز می‌شود تا علاوه بر بودجه سالیانه به شهرداری‌ها و دهیاری‌های ذیربط، وزارت راه‌وترابری و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تخصیص داده می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =