سعیدی

سرپرست شهرداری کرج مهم‌ترین اقدام در حوزه اقتصاد شهری را صرفه‌جویی در هزینه‌ها دانست و گفت: این مهم به جد در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مصطفی سعیدی سیرائی عصر امروز با حضور در برنامه تلویزیونی نگاه مردم که از شبکه استانی البرز پخش می‌شود، به صورت زنده با شهروندان گفت‌وگو کرد.

وی گفت: امروزه سهم کمک دولت به شهرداری ها به حدود ۶ درصد درآمد رسیده است این در حالی است تا قبل از سال ۶۲ این میزان ۵۰ درصد بوده است.

سرپرست شهرداری کرج اضافه کرد: با توجه به مشکلات عدیده‌ی اقتصادی که در سال‌های اخیر تشدید شده، مشکلات درآمدی شهرداری‌ها افزایش یافته است.

سعیدی سیرائی مهمترین اقدام در حوزه‌ی اقتصاد شهری را صرفه‌جویی در هزینه‌ها دانست و گفت: این مهم به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: فرهنگ سازی مناسب می‌تواند در کاهش هزینه‌ها کارساز باشد.

سرپرست شهرداری کرج گفت: در حال حاضر در بعضی از محلات رفت و روب و جمع‌آوری زباله چند بار در روز انجام می‌شود. فرهنگ سازی در خصوص کاهش تولید زباله می‌تواند موجب کاهش هزینه‌ها شود.

سعیدی سیرائی به اهمیت موضوع مهم مدیریت منابع انسانی‌ اشاره کرد و گفت: جلوگیری از افزایش پرسنل و بهره‌گیری مناسب از توان نیروی انسانی ضمن کاهش هزینه‌ها موجب بهره‌وری بیشتر خواهد شد که این امر به عنوان دغدغه‌ای جدی در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه شهرداری کرج حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد، گفت: حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم وام بانکی بوده و حدود هزار میلیارد تومان نیز سهم اوراق مشارکت است که بازپرداخت ۵۰ درصد از آن به عهده‌ی دولت است.

وی همچنین به افزایش قیمت‌ خدمات از جمله تهیه‌ قیر، بتن و غیره اشاره کرد و گفت: افزایش قیمت‌ها و عدم پرداخت عوارض از سوی برخی، مدیریت شهری را در این حوزه با مشکل مواجه کرده است.

سرپرست شهرداری کرج در بخش دیگری بهره گیری از توان گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد در فرایند خدمات رسانی را مهم ارزیابی کرد و گفت: این مهم در دستور کار قرار دارد.

سعیدی سیرائی افزایش کیفیت خدمات رسانی را از اصولی‌ترین شیوه‌های کاهش هزینه‌ها دانست و گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا برای مثال کیفیت آسفالت را به سطحی برسانیم که برای سال‌های متمادی قابل استفاده باشد و در بازه‌های کوتاه مدت نیازمند ترمیم یا آسفالت مجدد نباشیم.

سعیدی سیرائی در ادامه تاکید کرد: آیین نامه‌ مشارکت ها و سرمایه‌گذاری نیازمند بازنگری و تغییر است.

وی همچنین به توسعه ظرفیت‌های گردشگری در استان به ویژه کلان‌شهر کرج اشاره کرد و گفت: این مهم با کمک بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران فعال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =