واکسن

سخنگوی ستاد کرونای البرز گفت: فعلاً اجباری برای تزریق واکسن کرونا وجود ندارد ولی ممکن است در آینده برخورداری از برخی خدمات اجتماعی منوط به تزریق واکسن شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: طی دو هفته اخیر شیب شیوع کرونا در البرز نزولی بوده و شاهد کاهش تعداد بیماران بستری و مراجعان سرپایی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید به تغییر رنگ‌ها اعتماد کنند و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی توجه شوند، ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جلوگیری از ابتلا به کرونا به اندازه تزریق واکسن مهم است و این طور نیست که فردی که واکسن زده می‌تواند ماسک را بردارد و یا نسبت به حفظ فاصله اجتماعی و ... بی تفاوت باشد.

وی توضیح داد: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بیش از ۶۵ درصد است این در حالی این آمار در سایر استان‌ها کمتر از ۵۰ درصد است.

این مسئول در ادامه با اشاره به گلایه برخی از کمبود واکسن برکت در برخی از شهرستان‌ها افزود: خوشبختانه استقبال مردم از واکسن برکت زیاد بوده و همین باعث شده در برخی مراکز شارژ مجدد آن کمی زمانبر شود.

بابایی تاکید کرد: واکسن مورد نیاز با سرعت زیادی در حال تامین است و به زودی کمبودهای موجود برطرف می‌شود.

سخنگوی ستاد کرونای البرز در پاسخ به اینه آیا تزریق واکسن اجباری است، گفت: فعلاً اجباری در این زمینه وجود ندارد ولی ممکن است در آینده برخورداری از برخی خدمات اجتماعی منوط به تزریق واکسن شود.

وی همچنین به تزریق واکسن به دانش آموزان هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دانش آموزان سال آخر دبیرستان یعنی متولدین مهر ۸۲ تا مهر ۸۳ می‌توانند واکسن بزنند و شرایط تزریق واکسن به سایر دانش آموزان هم به زودی اعلام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =