قاسم پور

سخنگوی شورای شهر کرج گفت: انتظار داریم همکاران ما در شهرداری کرج، نسبت به تنظیم دقیق، کامل و صحیح لوایح و سپس ارسال به موقع آنها به شورا دقت نظر لازم را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، علی قاسم پور در نشستی خبری، گفت: انتظار داریم همکاران ما در شهرداری کرج، نسبت به تنظیم دقیق، کامل و صحیح لوایح و سپس ارسال به موقع آنها به شورا دقت نظر لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: ارسال به موقع لوایح به دلیل ضرورت بررسی، بحث و تبادل نظر درباره آنها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این عضو شورا همچنین ورود برخی لوایح دوفوریتی با مبالغ محدود به صحن شورا را ناگزیر عنوان کرد.

لزوم حذف نگاه عابربانکی به شهرداری

وی، ورود برخی لوایح به شورا درباره کمک های شهرداری به دستگاه ها و نهادهای دولتی و غیردولتی با موضوع برگزاری روزهای هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی(ع) را جزو روال مرسوم شورا و شهرداری طی سال های گذشته عنوان کرد.

قاسم پور در عین حال با تاکید بر اینکه شهرداری مبتنی بر موارد قانونی در خدمت همه دستگاه ها و نهادهای شهر است، اضافه کرد: رئیس شورا بارها از تریبون شورای شهر اعلام کرده که شهرداری قلک نیست و باید نگاه عابربانکی به این دستگاه، از میان برود.

امکان استفاده از قوه قهریه برای تملک اراضی واقع در بزرگراه شمالی

سخنگوی شورای شهر کرج درباره طرح موضوع یکی از اراضی واقع در بزرگراه شمالی در صحن علنی شورا، بر امکان ورود شهرداری به این پرونده از طریق قضایی تاکید کرد.

قاسم پور با اشاره به اینکه ملک مذکور مشکلاتی را در مسیر احداث بزرگراه شمالی ایجاد کرده است، گفت: طبق قانون، اگر شهرداری نتواند برای تملک اراضی موجود در مسیر طرح، از طریق تفاهم و مصالحه به نتیجه برسد، می تواند از طریق اقدام قضایی و اعمال ماده های ۸ و ۹، پول را به حساب دادگستری واریز و ملک را به تملک خود درآورد.

قاسم پور با تصریح بر رویکرد شورا و شهرداری مبنی بر انجام توافق و مصالحه، اضافه کرد: تا زمانی که تصمیمات شورا و اقدامات شهرداری در مدار قانون بوده و از رانت و فساد دوری کند، با هیچ مشکلی روبرو نخواهد شد.

وظیفه سخنگو اعلام مواضع رسمی شوراست

قاسمپور، در پاسخ به پرسش های برخی خبرنگاران در خصوص نحوه عملکرد تعدادی از اعضای شورای شهر تصریح کرد: وظیفه سخنگو، موضع گیری در قبال موضوعات رسمی شوراست و پاسخگویی به عملکرد اعضا در حوزه اختیارات من نیست.

وی انجام بازدیدهای میدانی توسط اعضای شورا و مدیران شهرداری را جزو ضروریات فعالیت در این بخش ها اعلام کرد و ادامه داد: مدیران و مسئولان در وهله نخست به منظور آگاهی و اتخاذ تصمیم های فوری و مناسب و در وهله دوم به لحاظ ضرورت گفت و گوی رو در رو با مردم و ایجاد تعاملات مستقیم با آنها، نیاز به حضور در نقاط مختلف شهر دارند.

وی، اذعان کرد: در رابطه با بازدیدهای شهرداری دو موضوع باید مد نظر قرار گیرد. در موضوعاتی که حضور مدیر ارشد می تواند راهگشا باشد ایشان باید حضور داشته باشند تا با تصمیمات فوری، به نتایج مورد نیاز دست یابیم. اما در مسائلی که می توان با تفویض اختیار به نتیجه رسید، باید کار به مدیران و مسئولان میانی سپرده شود.

توان بالای علمی و عملی ضرورت تصدی پست های مدیریتی

قاسم پور، بر ضرورت بهره مندی مدیران شهرداری از توان فکری و عملی مناسب تاکید کرد و یادآور شد: مدیران شهرداری باید از ابتدای صبح تا هر زمان که کاری روی زمین مانده باشد، تلاش کنند. این ذات قرارگیری در جایگاه مدیریت است و کسانی که از این توان بهره مند نیستند، باید از سمت خود استعفا بدهند.

وی بیان کرد: مدیران شهرداری باید کار جهادی، علمی، پاسخگویی به مردم و حرکت رو به جلو را مد نظر قرار دهند.

وی، ضمن تقدیر از حمایت و همراهی های اصحاب رسانه از این قشر به عنوان بازوان توانمند مدیریت شهری خواست در شناسایی مدیران توانمند و شایسته به شورای شهر کمک کنند.      

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =