روز بدون خودرو

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج گفت: هدف نامگذاری این روز به حداقل رساندن استفاده از خودروهای شخصی توسط شهروندان و بهره‌مندی از مدهای حمل و نقل پاک نظیر دوچرخه است.

محمدرضا احمدی نژاد در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه ۳۱ شهریور مصادف با ۲۲ سپتامبر، به عنوان «روز جهانی بدون خودرو» نامگذاری شده است، اظهار کرد: روز جهانی بدون خودرو فرصت مناسبی است تا در سفرهای درون شهری و برون شهری خود، استفاده از خودروی شخصی را به حداقل برسانیم.

این مسئول در ادامه ایجاد زیرساخت و توسعه حمل‌ونقل عمومی همچنین امکان‌پذیر شدن استفاده شهروندان از وسایل نقلیه پاک را الزامی دانست و گفت: مجموعه مدیریت شهری کرج درصدد ایجاد زیرساخت‌های لازم در این خصوص بوده و خود را متعهد به اجرای اقدامات لازم در این بخش می‌داند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در این چارچوب طرح جامع حمل و نقل پاک کرج با رویکرد یک برنامه ۵ ساله توسط این معاونت تهیه شده است، یادآور شد: این برنامه با توجه به دو بعد مهم عابر پیاده و توسعه مد دوچرخه به تصویب رسیده و مراحل اجرای آن در حال پیگیری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در پایان با یادآوری این موضوع که افزایش حجم سفرهای پیاده و دوچرخه از مجموع سفرهای درون شهری از اهداف اجرای طرح جامع حمل و نقل پاک این کلانشهر به شمار می رود،  افزود: بدون شک توجه به این مهم  کاهش معضلاتی همچون ترافیک، آلودگی هوا، هدررفت سوخت و اتلاف زمان را به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =