منعمی

رئیس کمیته بانوان، کودک و خانواده شورای شهر کرج گفت: بانوان به‌عنوان مدیران خانه در جوامع کوچک نقش اساسی در همبستگی اجتماعی محلات دارند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج، فاطمه منعمی در دومین کارگروه تخصصی که با حضور بانوان فعال کرج برگزار شد، ضمن گزارش مبسوطی از اقدامات این کمیته اظهار کرد: از مهم‌ترین حضورهای پرقدرت بانوان در طی سال‌های اخیر، تلاش آنان برای حضور درصحنه‌های تصمیم‌گیری بوده است.

وی بابیان اینکه بانوان رابطان موفق محلات در مدیریت شهری هستند، افزود: بانوان ما عموماً زمان بیشتری را نسبت به مردان به کار در داخل و اطراف منزل اختصاص می‌دهند بنابراین به دلیل تجارب روزانه‌شان به دانش و بینش عمیق‌تری ازآنچه برای ساخت محیط موردنیاز است دست می‌یابند مانند طراحی فضاهای عمومی، زیرساخت‌ها و خدمات موردنیاز بخصوص در محله‌ها می‌توانند نقش برجسته و مهمی داشته باشند.

خزانه‌دار شورای شهر کرج اضافه کرد: در توسعه شهری باید با بهره‌گیری از  توانمندی بانوان متخصص در محله و واگذاری امور مدیریتی در سطح محله به بانوان، گام جدیدی در توسعه فردی زنان و همچنین ارتقاء سطح مشارکت مدنی در سطح شهر است.

منعمی معتقد است مدیریت مشارکتی در محله و شهر چنانچه زنان نه‌تنها با مشارکت فعالانه بلکه با ایفای نقش محوری خود در این عرصه حضور یابند توسعه شهری طولانی‌مدت، جامع‌تر و پایدارتر خواهد بود.

گفتنی است در این کارگروه تخصصی، بانوان توانمند شهری راهکارها و تجربیات خود را در خصوص هر چه‌بهتر برگزار شدن کارگروه کمیته بانوان، کودک و خانواده ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =