ادای احترام آتش‌نشانان کرجی

آتش‌نشانان کرجی با اهدای گل به قهرمان علی لندی نوجوان پانزده ساله ایذه‌ای که با رفتن در دل آتش جان خود را برای نجات دو نفر از دست داد، ادای احترام کردند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، آتش نشانان کرجی همزمان با درگذشت نوجوان ایذه ای در هفته گرامیداشت آتش نشانی و ایمنی در سوگ این قهرمان کوچک با برپایی ایستگاه صلواتی، نصب بنر و برقراری حجله و اهداء شاخه های گل مقابل ایستگاه ۱۰۸ آتش نشانی کرج، یاد و خاطر این نوجوان فداکار را زنده نگه داشتند. 

این مراسم با حضور سرپرست، روسا و مدیران مناطق ایستگاه های عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج برگزار شد.

در این مراسم آتش نشانان با اهدا شاخه گل به صورت نمادین بر روی قاب عکس این نوجوان فداکار ادای احترام کردند و یاد و خاطر این نوجوان فداکار را زنده نگه داشتند.

در حاشیه این آئین، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج، با بیان اینکه علی لندی نمونه شایسته‌ای از نوجوانان و جوانان ایران زمین است که نشان داد روحیه ایثار و فداکاری میان نسل جدید نیز وجود دارد، اظهار کرد: حادثه مصیبت بار جان باختن نوجوان‌ فداکار ایذه‌ای علی لندی که با نجات جان دو انسان توانست الگویی تمام عیار از فداکاری و ایثار برای همسالانش باشد، اندوهی دردناک را در قلب همگی ما بر جای گذاشت.

محمد جمشیدی در ادامه با بیان اینکه تاریخ ایران عزیز، مشحون از رشادت‌ها و فداکاری‌های قهرمانانی است که جان بر سر آرمان‌های انسانی نهاده‌اند، تأکید کرد: در هنگامه هفته دفاع مقدس و در آستانه اربعین حسینی سرور و سالار شهیدان و گرامیداشت هفته آتش نشانی و ایمنی، غفران واسعه الهی را برای این بزرگ مرد کوچک از خداوند بزرگ مسئلت می‌کنیم و صبر و اجر و سلامتی برای خانواده محترم، معلمان و هم سالانش خواهانیم.

وی اضافه کرد: نام این نوجوان عزیز که دلاورانه و پروانه‌وار به دل آتش زد تا جان دو انسان را نجات دهد، در شمار قهرمانان ملی این مرز و بوم و در امتداد حسین فهمیده‌ها، ثبت خواهد شد.

گفتنی است؛ نوجوان ایذه‌ای پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشا حریق از آنها خود دچار حریق و گرفتار آتش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =