احمدی پرگو

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: مناسب‌سازی معابر با برگزاری جلسات منظم و مستمر از سوی مناطق دهگانه در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، احداله احمدی پرگو در دومین جلسه ستاد مناسب‌سازی شهرداری کرج که با حضور معاونان حمل‌ونقل ترافیک و فنی عمرانی و معاونین شهرسازی در مناطق ده گانه برگزار شد، ضمن تذکر به معاونین شهرسازی و عمرانی مناطق در خصوص اعمال ضوابط مناسب‌سازی در سطح شهر، افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در حوزه مناسب‌سازی وجود دارد، عدم نظارت مناسب و مستمر بر روی پلاک‌های ثبتی در حال احداث و بروز تخلف در آن‌ها است.

وی ادامه داد: در خصوص عدم نظارت مستمر بر روی پلاک‌های ثبتی در حال احداث، می‌بایست تمهیدات لازم پیرامون انجام بازدیدهای ادواری توسط مأمورین مناطق شهرداری از پلاک‌های ثبتی در حال احداث و کنترل کدهای ارتفاعی ارائه‌شده توسط مهندسین نقشه‌بردار، همچنین دسترسی توسط مهندس معمار جهت رعایت ضوابط و مقررات مناسب‌سازی، معمول شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج اضافه کرد: همچنین کلیه معابر بهسازی شده در سطح مناطق باید با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های مناسب‌سازی باشند که جهت نظارت و کنترل بر حسن انجام این امر به‌صورت مستمر، معاونین عمرانی و ترافیک مناطق می‌بایست پروژه‌های در دست احداث طرح را پایش کنند.

پرگو عنوان کرد: شهرداری کرج در راستای تأمین بستر کالبدی مناسب برای حضور فعال افراد و ایجاد فرصت‌های مساوی برای اقشار مختلف در جابجایی و دسترسی به ساختمان‌های عمومی و فضاهای شهری در نظر دارد نرم‌افزاری جهت مشخص کردن معابر و فضاهای عمومی قابل‌دسترسی برای افراد دارای معلولیت تهیه کند.

وی افزود: ‌اجرای ضوابط و مقررات جهت افزایش حضور پذیری معلولین و تقویت جایگاه واقعی این افراد در جامعه مستلزم شکل‌گیری عزم و همیاری ملی و به‌کارگیری ظرفیت کلیه آحاد مردم است، لذا انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط ازجمله سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان البرز و سازمان بهزیستی با اهتمام ویژه و بهره‌گیری از دانش و ضوابط و مقررات مصوب بیش‌ازپیش بتوانند در این مسیر گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =