جلسه 17

رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای شهر کرج گفت: میانگین سن ناوگان آتش‌نشانی بیش از ۱۵ سال است که به سن استهلاک رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج، عمار ایزدیار در نطق پیش از دستور هفدهمین جلسه رسمی شورا با اشاره به بازدید اخیرش از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اظهار کرد: میانگین سن ناوگان آتش‌نشانی بیش از ۱۵ سال است که به سن استهلاک رسیده و ازآنجاکه اکثر تجهیزات و ماشین‌آلات تخصصی اعلام و اطفاء حریق که استاندارهای لازم را داشته باشد باید از خارج کشور تهیه شود در صورت تهاتر امکان تهیه تجهیزات مرغوب میسر نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه در چهار سال آینده شاهد خروج بیش از ۲۴۰ نفر از همکارانمان که طی سال‌های ۸۰ تا ۸۴ استخدام‌شده‌اند خواهیم بود که نیازمند برنامه‌ریزی برای این موضوع هستیم، گفت: در این راستا تجربه تقدم آزمون عملی نسبت به آزمون تئوری و عملی موجب جذب نیروهای کارآمدتر خواهد بود.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای شهر کرج با اشاره به بیمه تکمیلی آتش‌نشانان و مشابهت قراردادِ بیمه تکمیلی آن‌ها به‌رغم مواجهه با خطرات جانی با بیمه سایر کارکنان ستادی تصریح کرد: بیمه تکمیلی این همکاران همانند سایر کارکنان شهرداری است علیرغم اینکه این عزیزان در معرض خطرات جدی هستند متأسفانه هزینه تغذیه ماهیانه پرداختی به این عزیزان ماهیانه تنها ۱۶۰هزار تومان است و در حوزه توانمندسازی و بهسازی این همکاران کار تخصصی جدی نشده است.

ایزدیار عدم‌تغییر حق مسئولیت فرماندهان عملیاتی و روسای ایستگاه‌ها از سال ۹۷ تاکنون را یادآور شد و افزود: ضرورت دارد مدیریت شهری در اسرع وقت این موارد را توجه و رسیدگی کند.

وی بیان کرد: کاهش بودجه سال جاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی از ۵۲ به ۲۰ میلیارد تومان ظلم آشکار به نیازهای حوزه ایمنی و نیازمند بازنگری جدی است.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای شهر کرج یادآور شد: تنها نردبان مرتفع آتش‌نشانی عمری سه دهه‌ای دارد و ازآنجاکه قراردادهای خریداری تجهیزات عمدتاً به‌صورت تهاتری منعقد می‌شوند امکانِ خرید از برندهای مطرح جهانی نیست و پیمانکاران نیز امکانات درجه‌دو یا سه را خریداری می‌کنند که عملاً قابلیت استفاده ندارند و اکنون بالابر ۶۴ متری خریداری‌شده نیز برای اهتزاز پرچم‌های مناسبتی در میدان جمهوری استفاده می‌شود و متأسفانه به‌رغم ممنوعیت‌ها اما بعضاً برای استفاده از خودروهای آتش‌نشانی جهت شستشوی معابر فشارهایی وارد می‌شود.

ایزدیار با اشاره به تبدیل ساختمان دانشگاه آتش‌نشانی به کارخانه نوآوری، خواستار پیگیری مصوبه احداث مجموعه عملیاتی، فرهنگی و ورزشی آتش‌نشانان در اراضی کیانمهر شد و افزود: راه‌اندازی مرکز فرماندهی مدیریت بحران شهری در ساختمان نیمه‌کاره اراضی تپه مراد آب اسلام‌آباد هر چه سریع‌تر در دستور اقدام قرار گیرد.  

وی اضافه کرد: حق مسئولیت این همکاران از سال ۹۷ هیچ تغییری نکرده است و سرپرستان انگیزه‌ای جهت فرماندهی و مدیریت ندارند؛ متأسفانه بعضاً فشار برخی از عوامل صاحب قدرت در مدیریت شهری جهت انتخاب افراد کم‌تجربه به‌عنوان مسئولان دیده می‌شود.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند، اقتصاد شهری و مشارکت‌های شورای شهر کرج بیان کرد: متأسفانه در کرج عملیات های شبیه‌سازی‌شده برای امداد و نجات‌های آسانسور، نجات از چاه وامداد در ارتفاعات نداریم و نیروها به‌ناچار آموزش‌ها را در حوادث واقعی فرامی‌گیرند.

ایزدیار در پایان تذکرش درخواست کرد تا از خودروهای تخصصی حریق برای شستشو معابر و اماکن استفاده نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =