جلسه 17

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج از اشغال معابر و پیاده‌روها توسط برخی صنوف و کسبه گلایه کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، سید مرتضی اعتصامی در هفدهمین جلسه رسمی شورای شهر، ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و تائید حکم شهردار این کلان‌شهر، از این اقدام کسبه و صنوف که به ایجاد سد معبر برای خودروها و پیاده‌ها منجر می‌شود، گلایه کرد.

اعتصامی گفت: طبق ماده ۲۴ قانون مدنی «هیچ‌کس نمی‌تواند طرق و شوارع عامه و کوچه‌هایی را که آخر آن‌ها مسدود نیست تملک نماید.»

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر کرج افزود: عدم اجرای این قانون در حالی است که هم‌اکنون بیشتر کسبه و صنوف با استفاده از روش‌های گوناگون از جمله قرار دادن علائم متفاوت، حریم‌هایی را در سطح خیابان یا پیاده‌رو برای خود قائل می‌شوند.

اعتصامی گفت: متأسفانه این روال هم‌اکنون به عرف تبدیل و کسبه خود را صاحب این حریم‌ها می‌دانند که از این نظر ضروری است شهرداری کرج اقدامات لازم را به عمل آورد.

اعتصامی، با اشاره به  عدم رسیدگی به تذکرات پیشین خود به شهرداری در صحن شورا، اضافه کرد: امیدوارم این تذکر به سرنوشت تذکرات قبلی دچار نشده و نسبت به آن اقدام مفید و مؤثر انجام گیرد.

وی از اشغال معابر و پیاده‌روها توسط برخی صنوف و کسبه به‌عنوان تخلفی یادکرد که با تکرار مستمر آن و در اثر سهل‌انگاری متصدیان، به یک عرف تبدیل‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =