آیین تکریم ومعارفه شهردار کرج

رئیس شورای شهر کرج در مراسم تکریم و معارفه شهردار کرج، گفت: شورا و شهرداری خط مقدم خدمت به مردم است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای اسلامی شهر کرج، جواد چپردار در آیین تکریم و معارفه شهردار کرج که با حضور مدیران شهری و مسئولان استانی عصر امروز دوشنبه برگزار شد، گفت: تایید حکم شهردار جوان، انقلابی و فرزند برومند شهید سرافراز، جناب آقای مهندس مصطفی سعیدی سیرایی ابلاغ وزیر کشور را شاهدی بر این توفیق و همگرایی شورای ششم عنوان کرد.

وی ضمن تقدیر از وزیر کشور برای اعتماد به انتخاب شورای شهر کرج، افزود: از همه کسانی که در این مسیر ما را راهنمایی، ارشاد و مساعدت نمودند، قدردانی می کنیم.

رئیس شورای شهر کرج از جمله این افراد و بخش ها را نمایندگی ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان انقلابی استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و اصحاب رسانه عنوان کرد.

چپردار به ارائه گزارشی از روند انتخاب شهردار پرداخت و بیان کرد: اعضای منتخب شورای شهر با توجه به فرصت اندک و تکالیف گسترده، بلافاصله پس از پایان انتخابات و اعلام نتایج، جلسات تعاملی خود را به منظور تصمیم گیری و اجرای مقدمات آغاز کردند.

وی افزود: حاصل این تعاملات برگزاری تعداد ۱۵ جلسه با صورتجلسات مصوب و پنج جلسه هم اندیشی بوده است.

به گفته رئیس شورای شهر کرج، هیئت رئیسه موقت، تبیین اولویت های مدیریت شهری، شاخصه ها و فرایند انتخاب شهردار، تعدد و ترکیب کمیسیون های تخصصی شورا از اهم  مصوبات مطروحه بود که با اتفاق یا کسب اکثریت آرا با بحث، تبادل نظر و استماع نظرات موافق و مخالف نهایتاً مورد توافق ۱۳ نفر  قرار گرفت.

چپردار افزود: تاکنون نیز به لطف خدا، هوشمندی و تعهد دوستان شورا به این توافقات پایبند بوده ایم.

وی، معرفی چهره های برند کشوری یا بهره گیری از پتانسیل های بومی را یکی از موارد مورد بحث بین اعضای شورا عنوان کرد و یادآور شد: بومی گزینی در حمایت از استقرار مدیران داخلی استان و نقد مدیریت های غیر بومی توافق حاصل از آن جلسات بوده است.

رئیس شورای شهر کرج  اضافه کرد: در روز ۱۴ مرداد با حضور فرماندار و اهالی رسانه در فرمانداری کرج به هیئت رئیسه دائم و در ادامه در صحن علنی شورا به گزینه نهایی سرپرست رسیدیم و در همان نیمروز آغازین تحلیف، توفیق آن را داشتیم که با حضور ۱۳ عضوشورا و در معیت تمامی معاونین، مدیران ستادی، مناطق و سازمان های شهرداری، سرپرست این دستگاه را معارفه کنیم.

چپردار اذعان کرد: ظهر همان روز به اتفاق سرپرست منتخب بازدید از پروژه ها را شروع کردیم.

به گفته وی، تا کنون ۱۷ جلسه رسمی و علنی در صحن شورا برگزار شده که در جلسات دوم و سوم به شش گزینه نهایی انتخاب شهردار رسیده و در جلسه فوق العاده بعدی  از صبح تا شب هر شش کاندیدای در صحن علنی با حضور نمایندگان رسانه و خبر به ارائه برنامه در نوبت مقرر پرداختند.

رئیس شورای شهر کرج ادامه داد: در ادامه به سه گزینه و نهایتاً به یک گزینه نهایی رسیدیم و در تاریخ هشتم شهریورماه و متعاقباً شانزدهم همان ماه، به پیوست مستندات درخواستی از سوی شورا به وزارت کشور مکاتبه و شهردار منتخب را به منظور احراز و تعیین صلاحیت که در اختیار وزیر کشور می باشد، معرفی کردیم.

چپردار، با بیان اینکه این فرایند مورد توافق و اهتمام انقلابی از سوی اعضای محترم شورای شهر بدون هیچ اتلاف وقت، برابر مقررات و با احترام به رای اکثریت به شایستگی محقق شد، اضافه کرد: امروز مصطفی سعیدی سیرایی شهردار منتخب و جوان انقلابی را صمیمانه عضو چهاردهم شورای اسلامی می دانیم و مادامی که رعایت پاکدستی، مدیریت جهادی و شایسته سالاری را سرلوحه خود بدارد با تمام پتانسیل و نهایت افتخار، ضمن رعایت  تکالیف نظارتی خود در کنارشان خواهیم بود.

وی افزود: در مسیر این فرایند از نظرات، مشورت و راهنمایی متخصصین، پیشکسوتان و نمایندگی معزز ولی فقیه بهره مستدام برده ایم ولی در نهایت با  آرای مستقل، مقررات موضوعه و مسئولیت ها مکلف به گزینه نهایی شهردار رای داده و بر اکثریت قانونی آن آرا تاکید داشته ایم.

رئیس شورای شهر کرج  اضافه کرد: امروز در سایه وحدت، همگرایی و رفاقت های مستمر از سوی همه اعضای شورا، شهردار منتخب مان را معارفه می کنیم.

چپردار با تکرار خواسته های شورای شهر کرج از شهردار منتخب، گفت: پاکدستی، اهتمام انقلابی، مدیریت جهادی، شایسته سالاری، جوانگرایی، نخبه گزینی، تعامل انقلابی، اصلاح مدیریت ها، برچیدن رویه های غلط، حذف مطالبات رانتی، پشت پا به منفعت طلبی، برنامه ریزی آکادمیک، اولویت بندی ضرورت های مدیریت شهری، بازنگری و تکمیل پروژه های در دست اجرا، مشورت با متخصصین امور، تعقل در تصمیم، همگرایی با مدیران استانی، ارتباط موثر با مجلس انقلابی و دولت مردمی، بصیرت ولایی، تمرکز بر متن، دوری از حواشی، لحاظ شرایط اقتصادی کشور در تحقق بودجه های شهرداری، حقوق پرسنل، تعهدات و پیمان های جاری را برای شورای شهر و شهردار از اولویت امور است.

وی بیان کرد: پیشرفت عمرانی، خدماتی و آبادانی کلان شهر را در وحدت رویه، همدلی و اهتمام جهادی آحاد مدیران انقلابی می دانیم وگرنه با رویه های سابق و معمول در شرایط اقتصادی کشور و بدهی های جاری شهرداری کسب رضایت مندی مردم کار بعیدی خواهد بود.

رئیس شورای شهر کرج گفت: رهبری عزیز به مردم فهیم وعده توانستن داده و تعهد سپرده ایم، دقیقاً در خط مقدم خدمت به مردم و ارزش های انقلاب اسلامی ایستاده ایم و به شهدا قول داده ایم، این خاکریز آخر که صیانتش در این برهه به ما رسیده است به هیچ وجه شکسته نخواهد شد.

چپردار، ابراز امیدواری کرد: به فضل الهی و دعای خیر شهدا با اهتمام جهادی و تکیه بر پتانسیل های انقلابی، کارآمد و بومی توفیق کسب آن رضایتمندی، عاقبت به خیری و حفظ و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی در عملکردمان برایمان مقدور و محقق شود تا در ادامه این مسئولیت هایی که به پشتوانه اعتماد مردم فهیم اخذ کردیم،شرمنده ایشان و روح بلند و ملکوتی شهدا نشویم.

در این مراسم علاوه بر نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، شهردار سابق، تعدادی از اعضای دوره پنجم شورای شهر، مدیران ارشد استانی و شهری، فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =