احیای ریشه درختان

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اجراشدن عملیات کنترل پوسیدگی‌های طوقه و ریشه چنارهای کهنسال منطقه جهانشهر خبر داد.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز از اجرایی شدن طرح پایش درختان و گیاهان و شناسایی آفات و مقابله با آن‌ها در مناطق دهگانه شهر کرج خبر داد و گفت: هم‌زمان با تغییر فصل و کاهش دمای هوا، اجرای طرح رسیدگی بالینی به درختان شهر در حال انجام است.

وی به عملیات اجرایی کنترل پوسیدگی‌های طوقه و ریشه چنارهای کهنسال جهانشهر اشاره کرد و گفت: درختان کهنسال کرج نشان سابقه و هویت این شهر هستند و این درختان به خاطر ایجاد طراوت و کاهش حرارت محیطی نقش مهمی در ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش تألمات روحی و روانی دارند.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بابیان اینکه حفظ و نگهداری درختان از انواع آفت‌ها ضروری است توضیح داد: آب جاری موجود در نهرهای جهانشهر مهم‌ترین عامل پوسیدگی درختان این منطقه طی سالیان گذشته است که به همین منظور اقدامات حفاظتی این درختان توسط کارشناسان بخش گیاه‌پزشکی در حال انجام است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج افزود: مراقبت، حفظ و جلوگیری از زوال درختان کهنسال شهر تنها باید توسط افراد متخصص و باتجربه صورت گیرد و تمامی درختان کهنسال به‌صورت مستمر پایش می‌شوند و رسیدگی به آن‌ها مبتنی بر دانش گیاه‌پزشکی صورت می‌گیرد.

بضاعتی پور افزود: محافظت از درختان در مقابل آفات چوب‌خوار، محافظت و پیشگیری از بیماری‌های باکتریایی درختان با جدیت پیگیری می‌شود و شناسایی سریع و به‌موقع آفات و عوامل بیماری‌های گیاهی تا حد زیادی از زوال درختان شهری جلوگیری می‌کند و باعث توسعه فضای سبز باثبات و پایدار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =