انتخابات کارگری

امروز، هفتم آذر ماه جاری، به منظور انتخاب اعضای اصلی و علی البدل شورای اسلامی کار، انتخابات در شهرداری کرج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، این انتخابات با ۲۵ نامزد در محل شهرداری کرج و صندوق سیار در زیرمجموعه‌های شهرداری برگزار شد و شهردار کرج نیز که در حال حاضر ریاست شورای اسلامی کار را بر عهده دارد از نحوه برگزاری انتخابات بازدید کرد.

کارگران و کارکنان شهرداری برای انتخاب شش نفر از نامزدهای انتخاباتی در شورای اسلامی کار در محل برگزاری حضور پیداکرده و نماینده‌ای جنس خودشان را برای احقاق حق خود انتخاب کردند.

لازم به توضیح است اعضای شورای عالی کار شامل نمایندگان کارگران، نمایندگان کارفرمایان و وزیر کار و امور اجتماعی است و دبیرخانه شورای عالی کار در وزارت کار و امور اجتماعی قرار دارد.

علاوه بر اینکه ضمن منابع حقوق کار درزمینهٔ داخلی و بین‌المللی به تدوین مقررات لازم‌الاجرا درزمینهٔ مسائل کارگری و کارفرمایی پرداخته‌شده است، سازمان‌ها و نهادهایی نیز به‌عنوان متولیان اصلی سامان بخشی به مسائل حقوق کار نیز در کشور ما ایجادشده است که ازجمله مهم‌ترین این سازمان‌ها، می‌توان به شورای عالی کار اشاره کرد.

بر اساس فصل دهم قانون کار، در ضمن مواد ۱۶۷ و ۱۷۰ این قانون، ایجاد نهاد مذکور مورد پیش بینی قرارگرفته و وظایف این شورا نیز ضمن مواد مختلفی از قانون کار مورد پیش بینی قرارگرفته است که ازجمله مهم‌ترین این وظایف، می‌توان به تعیین مبلغ حقوق کارگران اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =