اعضا شورا

سخنگوی شورای شهر کرج از پرداخت کمک هزینه رهن به ۷۲ واحد مجاور گودبرداری حصارک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج، علی قاسم پور در گفت و گو با اصحاب رسانه که بعد از بیست و هفتمین جلسه رسمی شورا در روز سه شنبه برگزار شد، به شرح گزارشی از روند برگزاری جلسه پرداخت.

قاسم پور افزود: لایحه دو فوریتی با موضوع کمک به جابجایی و اسکان اهالی ساکن در محدوده گودبرداری حصارک که طبق نظر کارشناسی خانه هایشان در معرض خطر و آسیب قرار دارد، از موضوعاتی بود که در این جلسه عنوان و مباحث مفصلی در خصوص آن مطرح شد.

وی اضافه کرد: طرح و بررسی نامه های فرمانداری و مصوبات کمیسیون های شهرسازی و حقوقی و برنامه و بودجه جدید، بخش دیگری از مباحث عنوان شده در این جلسه بود.

به گفته قاسم پور، از این پس کمیسیون شهرسازی و حقوقی که از تلفیق دو کمیسیون پیشین در شورا ایجاد شده به ریاست حسین مهاجری و نایب رئیسی مریم قهرمانی برگزار خواهد شد. همچنین ریاست کمیسیون برنامه و بودجه جدید را عمار ایزدیار و نایب رئیسی این کمیسیون را فاطمه منعمی به عهده دارد.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج، ضمن تقدیر از شکیبایی مهمانان و اصحاب رسانه حاضر در جلسه که شاهد گفت و گوی تفصیلی در خصوص لایحه دو فوریتی اسکان اهالی محدوده گودبرداری حصارک بودند، اظهار کرد: متاسفانه این اقدام که در اثر سوء مدیریت در سال های گذشته رخ داده، امروز به یک معضل و خطر جدی برای شهر و ساکنان آن محدوده تبدیل شده است.

این مسئول افزود: طبق مصوبه امروز شورا، با توجه به بند ۱۴ ماده ۵۵ و بر اساس قوانین جلوگیری از حادثه، تا اجرای عملیات تحکیم و تثبیت بنا، مقرر شد کمک هزینه ترهین به مبلغ ۵۰ میلیون تومان به تعداد ۷۲ واحد مسکونی در معرض خطر پرداخت شود.

قاسم پور با قدردانی از همه افراد پیگیر این موضوع به ویژه نماینده معزز ولی فقیه در استان، استاندار و دادستان محترم و همچنین اصحاب رسانه دغدغه‌مند، بیان کرد: هم اکنون برای این طرح شرایط بحرانی مفروض است و اجرای اقدام عاجل ضروری است.

وی اذعان کرد: امیدواریم شهرداری کرج با اجرای فوری مصوبه و قیود مندرج در آن، هر چه سریع تر از بروز خطرات و آسیب های احتمالی جلوگیری کند.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج، در عین حال از دستگاه های نظارتی شهرداری کرج خواست ترک فعل های رخ داده برای وقوع مقدمات این حادثه را مورد بررسی قرار داده و گزارش های لازم را به مسئولان مربوطه ارائه دهند.

این مسئول، بر ضرورت اجرای طرح موضعی بازآفرینی شهری در این محدوده که جزو بافت فرسوده شهر نیز محسوب می شود نیز تاکید کرد و بیان داشت: امیدواریم علاوه بر عمل مالک به تعهدات، طرح موضعی مرتبط با بافت های ناکارآمد شهری با استفاده از اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و شهرداری برای این محدوده به اجرا درآید.

سخنگوی شورای شهر کرج گفت: طبق مصوبه امروز شورا، با توجه به بند ۱۴ ماده ۵۵ و بر اساس قوانین جلوگیری از حادثه، تا اجرای عملیات تحکیم و تثبیت بنا، مقرر شد کمک هزینه ترهین به مبلغ ۵۰ میلیون تومان به تعداد ۷۲ واحد مسکونی در معرض خطر پرداخت شود.​.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =