جشنواره خرمالو

برگزاری اولین جشنواره خرمالوی کرج که به گفته صاحب‌نظران یکی از برندهای این کلان‌شهر محسوب می‌شود، با استقبال بی‌نظیر شهروندان مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، نخستین جشنواره خرمالوی شهر کرج که با حضور باغداران استان البرز در پارک ملی ایران کوچک برگزار شد، با استقبال بی‌نظیر شهروندان همراه شد.

خرمالو یکی از شاخص‌ترین محصولات استان البرز و به‌عنوان برندینگ شهر کرج محسوب می‌شود که هرساله اواسط پاییز برداشت می‌شود.

ایران کوچک همچنین میزبان جشنواره صنایع‌دستی است و طبق اعلام سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری محصولات ۱۵ رشته صنایع‌دستی در ۲۵ غرفه عرضه‌شده است.

جشنواره‌های فرهنگی و هنری به شهرها هویت می‌بخشند

پیمان بضاعتی در حاشیه برگزاری جشنواره خرمالو و صنایع‌دستی و گردشگری، گفت: جشنواره‌های فرهنگی و هنری به شهرها هویت می‌بخشند.

وی با تأکید بر اینکه محورهای فرهنگی هر شهری می‌تواند مختص به خودش و به‌نوعی برند باشد گفت: امروزه برندسازی هنری و فرهنگی برای شهرها یکی از کارهای مهمی است که انجام می‌گیرد و می‌تواند معرف شهرها و توانمندی‌های آنان باشد.

تلاش برای معرفی شایسته برندهای کرج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بابیان اینکه مجموعه تاریخی کاخ مروارید، باغ سیب و جشنواره لاله‌ها هرکدام موجب ارتقاء ظرفیت برندیگ شهر کرج می‌شود توضیح داد: تلاش برای معرفی شایسته این برندها به توسعه گردشگری کمک کرده و محور فرهنگی هر شهر را نسبت به دیگری متمایز می‌کند.

بضاعتی پور به  نگاه مثبت مدیریت شهری و شورای ششم به موضوع صیانت از باغ‌ها، فضای سبز، میراث‌ طبیعی و دارایی‌های تاریخی هویتی ارزشمند شهر اشاره کرد و افزود: بخش عمده باغات شهر کرج و حومه استان البرز به درختان میوه ازجمله خرمالو اختصاص دارد و برگزاری این جشنواره علاوه بر ایجاد شادی و نشاط اجتماعی می‌تواند موجب افزایش احساس تعلق به نمادها و نشانه‌های بومی شهر شود.

وی به محل برگزاری این جشنواره در پارک ملی ایران کوچک اشاره کرد و گفت: کاربرد چندوجهی و مجموعه‌ای از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری در این پارک با احداث هنرمندانه‌ ۱۳ خاستگاه و زیست‌بوم  اقوام ایرانی دست‌به‌دست هم داده تا مردم کلان‌شهر کرج و سایر استان‌ها به بازدید از این مجموعه علاقه‌مند شوند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج برگزاری جشنواره خرمالو و صنایع‌دستی را فرصتی برای بهره‌مندی شهروندان از فضای شاد عنوان کرد و یادآور شد: زمانی که سنت‌ها، جشن‌ها، آئین‌ها و باورها  قدیمی به مخاطبان امروزی معرفی دوباره می‌شود، می‌تواند به تقویت میراث فرهنگی و معنوی منجر شود که این امر هم منجر به احیای الگوهای فرهنگی فراموش‌شده می‌شود و چهره دیگری به نسل امروز معرفی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =