امضائ تفاهم نامه طرح همایتی تاکسیداران

با توجه به آمادگی و بسترهای همکاری و تعامل میان شهرداری‌های کرج و گرگان تفاهم‌نامه توسعه همکاری منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، با توجه به آمادگی و بسترهای همکاری و تعامل موجود بین شهرداری‌های کرج و گرگان این تفاهم‌نامه به‌عنوان پیش‌درآمد پیمان هم پیوندی در هشت بند بین شهرداری کرج به نمایندگی مصطفی سعیدی سیرائی شهردار کرج و شهرداری گرگان به نمایندگی محمدرضا سبطی شهردار گرگان پیرامون مواردی منعقد شد.

در این تفاهم‌نامه ارائه طرح‌های برنامه محور مشترک در چارچوب مدیریت شهری و در راستای اهداف و وظایف قانونی شهرداری‌ها، ارائه طرح‌ها و برنامه‌های راهبردی مشترک، برای بهره‌گیری از تجربیات، امکانات، نیروی انسانی، تجهیزات و طرفین درزمینهٔ پیشگیری از حوادث و سوانح غیرمترقبه از قبیل زلزله، سیل و اطفای حریق و بازسازی و جبران آسیب‌ها و خسارات وارده قیدشده است.

همچنین برگزاری برنامه‌های مشترک باهدف تعمیق گسترش روابط دوستانه میان شهروندان دو شهر، درک و شناخت بیشتر و بهتر از یکدیگر و توجه به علایق و مبانی مشترک در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی همچنین توسعه گردشگری مابین دو شهر از دیگر موارد مطرح‌شده در این تفاهم‌نامه است.

از دیگر بندهای مطرح‌شده در تفاهم‌نامه مذکور می‌توان به تبادل و تسهیم دانش و تجربیات کارشناسی و گسترش همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک در زمینه‌های حقوقی، سرمایه‌گذاری، شهرسازی، خدمات شهری، توسعه منابع انسانی، عمران، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فضای سبز، محیط‌زیست، ترافیک و حمل‌ونقل، داده‌های مکانی GIS))، و سایر حوزه‌های شهری اشاره کرد.

اشتراک‌گذاری تجربیات در زمینه توسعه محله محور شهر با تأکید بر الگوی توسعه شهری انسان‌محور، همه‌جانبه، پایدار و متوازن، ارائه ایده‌ها و پیشنهادات مشترک و برنامه عملیاتی و اجرایی در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و کمک به توسعه اقتصادی دو شهر و همکاری در برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی نیز به‌عنوان بندهای پنجم تا هفتم در تفاهم‌نامه قیدشده است.

تدوین برنامه اجرایی مشترک در استفاده از امکانات و تسهیلات رفاهی و گردشگری به‌صورت متقابل به‌ویژه برای کارکنان شهرداری‌های فوق‌الذکر و گسترش آن‌ها نیز آخرین بند این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

گفتنی است این تفاهم‌نامه که دهم آذرماه سال جاری به امضای طرفین رسیده است به‌عنوان پایه و سرآغاز روابط فی‌مابین بوده و قابلیت بسط و گسترش در تمام زمینه‌ها و ابعاد فعالیت‌های شهرداری را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =