جلسه همفکری شهرداری کرج با بسیج رسانه

شهردار کرج گفت: بناشده در بودجه سال آینده پروژه جدیدی تعریف نشود و تمرکز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در مناطق کم برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مصطفی سعیدی سیرائی صبح امروز در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی شهرداری کرج، اظهار کرد: برای تحقق بهتر اهداف مدیریت شهری و اثربخشی بیشتر خدمات این مجموعه، به تغییر و سنت‌شکنی در برخی حوزه‌ها نیاز داریم.

وی با تأکید بر اینکه برخی اقداماتی که طی سال‌های گذشته بر اساس عرف و با نگاه سنتی صورت گرفته نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، گفت: با تکیه‌بر منطق، تجربه، تخصص و اصول علمی است که می‌توان تصمیماتی گرفت که به نفع شهر و شهروندان باشد.

شهردار کرج با اشاره به اینکه برای عبور از نگاه سنتی به امور، در مرحله اول باید اصلاحاتی در فرایند بودجه‌نویسی شهرداری ایجاد کرد، گفت: حتی دولت هم به این نتیجه رسیده که ۹ هزار ردیف بودجه‌ای در کشور باید حذف شود تا بتوان در بحث هزینه - عملکرد، بر اساس واقعیت‌های موجود پیش برویم.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: بدون شک ساختارشکنی هزینه دارد و مقاومت‌هایی در پی دارد ولی برای اینکه بتوانیم اقداماتی اثربخش انجام دهیم باید تبعات آن را بپذیریم.

وی بابیان اینکه یکی دیگر از مباحثی که نیاز به بازنگری دارد بحث امضاهای متعدد در اسناد و صورت‌وضعیت‌های شهرداری است، گفت: تجربه نشان داده تعدد امضاها نه‌تنها بر کیفیت کار اضافه نکرده بلکه زمینه‌ساز برخی تخلفات هم بوده است.

شهردار کرج ادامه داد: با تعدد امضاها هم نظارت بر خروجی کار سخت می‌شود و هم در صورت بروز تخلف، برخورد با عاملین فرایند دشواری خواهد داشت.

تغییر یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد

سعیدی سیرائی با اشاره به بروز برخی مشکلات در معابر و خیابان‌های شهر در بارندگی‌های اخیر، افزود: در کنار دفاع و قدردانی از عملکرد نیروهای شهرداری در مدیریت بارش‌ها، باید مشکلات و نواقص موجود را دید و برای رفع آن‌ها اقدامات مؤثری انجام داد.

وی گفت: اینکه علی‌رغم وجود ظرفیتی به نام رودخانه کرج، در زمان بارندگی، ۹۰ درصد آب‌های سطحی به سمت غرب این کلان‌شهر حرکت می‌کند به این معناست که  طراحی‌های صورت گرفته برای مدیریت روان آب‌ها در سطح معابر و خیابان‌ها اشکالاتی داشته و نیازمند اصلاح است.

شهردار کرج با تأکید بر اینکه اگر به دنبال توسعه شهری هستیم باید اصلاحات را شروع کنیم، گفت: بدن شک تغییرات زمان‌بر است و نباید انتظار داشت یک‌شبه همه مشکلات رفع شود.

سعیدی سیرائی افزود: با همه نواقص موجود، باید قبل، حین و بعد از بارندگی نظارت و مدیریت دقیقی وجود داشته باشد تا شهروندان با کمترین مشکل در بحث آب‌گرفتگی معابر مواجه شوند.

وی ادامه داد: باید قبل از شروع فصل بارندگی تمهیدات لازم برای لایروبی انهار، پاک‌سازی جوی‌ها، جمع‌آوری پسماند، روفت و روب معابر و ... صورت بگیرد تا در زمان بارش غافلگیر نشویم.

شهردار کرج ادامه داد: در کنار این موارد، با تخصیص اعتبار مناسب، اورهال و به‌روزرسانی تجهیزات مثل لجن کش، بیل مکانیکی و ... هم باید در دستور کار قرار گیرد.

سعیدی سیرائی با تأکید بر اینکه با توجه به ازدیاد ساخت‌وساز در کرج، احداث چاه جذبی در مدیریت بارش چندان اثرگذار نیست، ادامه داد: با نفوذپذیر کردن خاک بخشی از مشکل آب‌گرفتگی معابر حل می‌شود و در کنار آن می‌توان با احداث حوضچه‌هایی از آب جمع شده برای آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

مدیریت بحران بانظم و تعهد سازمانی

وی توضیح داد: نظم و تعهد سازمانی در مواقع بحرانی باعث می‌شود عملکرد نیروها بیشترین اثربخشی را داشته باشد و شهروندان را به این باور برساند که مجموعه مدیریت شهری در کنار آن‌ها است.

شهردار کرج ضمن تقدیر از عملکرد مناسب سازمان آتش‌نشانی در بارندگی‌های اخیر اضافه کرد: نیروهای آتش‌نشانی با همه امکانات در کنار نیروهای خدمات شهری حضور داشتند تا آب‌گرفتگی‌های ایجادشده را رفع کنند.

چهره شهر تغییر می‌کند

سعیدی سیرائی در بخش دیگری با اشاره به نزدیک بودن طولانی‌ترین شب سال، اضافه کرد: سعی می‌کنیم حقوق کارکنان شهرداری تا قبل از ۳۰ آذرماه پرداخت شود و برای مدیریت پرداخت‌های پایان سال هم برنامه ویژه‌ای داریم.

وی با اشاره به‌ضرورت واقعی شدن بودجه ۱۴۰۱ توضیح داد: بناشده در بودجه سال آینده پروژه جدیدی تعریف نشود و تمرکز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در مناطق کم برخوردار است.

شهردار کرج همچنین با تأکید بر در پیش بودن ۹دی، ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: باید سیاست‌گذاری لازم برای تغییر چهره شهر در این ایام توسط معاونت خدمات شهری، مدیران مناطق و سازمان سیما و منظر صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =