اتوبوس

سرپرست سازمان حمل و نقل بارو مسافر شهرداری کرج گفت: روزانه حدود ۴۵ هزار نفر در کرج با اتوبوس جابه جا می‌شوند.

سید جواد موسوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۵ خط فعال اتوبوس در کلان‌شهر کرج فعال است، اظهار کرد: در حال حاضر خطوط این سازمان در همه مناطق استان به‌جز هشتگرد و نظرآباد فعال است و حتی چند خط هم برای تردد از کرج به پایانه آزادی اختصاص داده‌شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در خطوط مختلف کرج فعال است که نیمی از آن‌ها مربوط به بخش خصوصی و نیمی دیگر ملکی است.

وی در پاسخ به تعداد مسافران ناوگان اتوبوس‌رانی کرج گفت: به احتساب آمار سامانه پرداخت الکترونیک و البرز کارت، روزانه حدود ۳۵ هزار نفر از طریق ناوگان اتوبوس‌رانی کرج جابه‌جا می‌شوند که به این آمار باید کسانی که کرایه را به‌صورت نقدی پرداخت می‌کنند هم اضافه شود که در آن صورت تعداد جابجایی روزانه به ۴۵ هزار نفر می‌رسد.

سرپرست سازمان حمل و نقل بارو مسافر شهرداری کرج بابیان اینکه تعداد اتوبوس‌های کرج با نیاز واقعی این کلان‌شهر همخوانی ندارد، توضیح داد: در وضعیت استاندارد این کلان‌شهر به ۵۰۰ اتوبوس نیاز دارد ولی محدودیت‌ها و زیرساخت‌های موجود فعلاً اجازه تأمین همه این نیاز را نمی‌دهد.

خبر خوش برای کرجی‌ها

موسوی تأکید کرد: تا پایان سال سعی داریم ۵۰ اتوبوس نوی دیگر به ناوگان اضافه کنیم و با این افزایش ۲۵ درصدی امیدواریم بخشی از انتظارات شهروندان مرتفع شود.

وی با اشاره شهروندان در خصوص طولانی بودن مدت‌زمان انتظار در برخی خطوط گفت: در حال حاضر در هیچ‌یک از خطوط اصلی کرج مشکل مدت‌زمان بالای انتظار وجود ندارد و اتوبوس‌ها معمولاً با ۱۰ الی ۱۵ دقیقه فاصله از هم به ایستگاه می‌رسند.

سرپرست سازمان حمل و نقل بارو مسافر شهرداری کرج اضافه کرد: سرفاصله بیشتر معمولاً به خطوطی که در حواشی شهر و مناطقی که مسافر زیادی ندارند، مربوط می‌شود و مدت‌زمان انتظار در این خطوط بین ۲۰ تا ۴۰ دقیقه متغیر است.

موسوی ادامه داد: با توجه به پایین بودن کرایه اتوبوس و اینکه نیمی از اتوبوس‌های فعال شهر مربوط به بخش خصوصی است، سرفاصله باید به‌گونه‌ای باشد که اتوبوس به حد کافی مسافر داشته باشد و خالی از ایستگاه نرود چون در این صورت جابه‌جایی مسافر توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

وی گفت: ایده آل ما این است شرایطی پیش بیاید که شهروندان برای رسیدن اتوبوس در خطوط مختلف بیش از ۱۵ دقیقه انتظار نکشند ولی به خاطر کمبود اتوبوس و برخی محدودیت‌هایی که اشاره شد، فعلاً این امکان وجود ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =