مصطفی سعیدی

شهردار کرج گفت: نگرانی شهروندان در موضوع املاک قولنامه‌ای را درک می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مصطفی سعیدی سیرائی در بیست و نهمین جلسه رسمی شورای شهر کرج با اشاره به رونمایی از المان پرستار اظهار کرد: این المان جمعه گذشته همزمان با ولادت با سعادت حضرت زینب (س)، در میدان ولیعصر منطقه باغستان غربی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری جدید نقشی در انتخاب طرح المان پرستار نداشته، ادامه داد: قرارداد ساخت این المان از قبل منعقد و ساخت آن هم از اسفند سال گذشته آغاز شده بود و بر این اساس امکان تغییر در طرح تایید شده قبلی وجود نداشت.

وی در ادامه با انتقاد به برخی قراردادهای شهرداری که در گذشته منعقد شده، توضیح داد: در سیستم شهرداری قراردادهایی که تا به مرحله اجرا برسد کاملا تغییر کرده، کم نیست. به عنوان مثال قراردادهایی که با هدف احداث روگذر منعقد شده ولی در مرحله اجرا به روگذر تبدیل شده‌اند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت اصلاح و شفاف سازی قراردادهای شهرداری نیاز گفت: ما در خصوص آنچه در گذشته اتفاق افتاده به دنبال مقصر نیستیم ولی حق شهروندان است که شاهد بهره برداری از پروژه‌هایی باشند که مشکلی از مشکلاتشان حل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شفاف سازی هزینه دارد، ادامه داد: بدون شک با حمایت شورا و دستگاه‌های نظارتی می‌توان از انعقاد چنین قراردادهایی جلوگیری کرد.

پرداخت ۵۰ میلیارد تومان بابت خرید قیر

شهردار کرج در ادامه در پاسخ به گلایه برخی از اعضای شورای شهر در خصوص وضعیت آسفالت برخی محلات شهر توضیح داد: طی سه ماه گذشته ۵۰ میلیارد تومان از چک‌های مربوط به خرید قیر پرداخت شده است.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد بحران البرز در خصوص فعالیت کارخانه آسفالت شهرداری، اضافه کرد: به دلیل غلظت آلاینده‌های هوا، صنایع آلاینده از جمله کارخانه آسفالت شهرداری کرج باید تعطیل باشد ولی به دلیل اینکه نمی‌توان پروژه‌های عمرانی را متوقف کرد، شرایطی فراهم شده که کارخانه آسفالت روزی ۵ ساعت فعال باشد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم گیری در برخی موارد از عهده اختیارات مدیریت شهری خارج است، افزود: برنامه ریزی لازم برای خرید قیر مورد نیاز سال آینده از بورس فراهم شده و در صورت رفع محدودیت‌های کارخانه آسفالت، روال تولید به شکل سابق بازمی گردد.

مدیریت شهری امکان دخالت در موضوع املاک قولنامه‌ای را ندارد

شهردار کرج در ادامه با اشاره به نگرانی شهروندان در خصوص وضعیت املاک قولنامه‌ای گفت: با نامه وزارت کشور به استانداران، امکان دخالت شورا و شهرداری در این موضوع وجود ندارد.

وی اضافه کرد: علی رغم پیگیری‌های شهرداری در سه ماه اخیر، دیوان عدالت اداری مجدد مصوبه صدور پروانه برای اراضی و املاک قولنامه‌ای را ابطال کرده است.

سیرائی افزود: با این وجود شهرداری با هدف حل مشکل و ایجاد بستر مناسب جهت پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و رشد بی برنامه شهر موضوع را طی مکاتبه‌ای به دستگاه‌های مربوطه منعکس نموده است.

این مسئول گفت: حل این چالش بزرگ مستلزم همفکری تمام ارکان تصمیم ساز و تصمیم گیر به خصوص در سطوح کلان و ملی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =