طعمه گذاری

رئیس اداره نظارت بر جمع آوری و تنظیف سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اجرای عملیات دو مرحله‌ای طعمه گذاری و امحای موش در خیابان شهید بهشتی «از میدان کرج تا میدان سپاه» خبر داد.

نوشین ثریا در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، اظهار داشت: در پی گزارشات شهروندان در خصوص مشاهده حیوانات موذی در خیابان شهید بهشتی، عملیات طعمه‌گذاری در این خیابان آغاز و در دو مرحله انجام شد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان در نظر داشته باشند که از بین بردن کامل موش‌ها امری غیر ممکن بوده و قطعا برای اکوسیستم مضر است، گفت: کنترل صحیح زندگی حیوانات در زیست شهری صرفا به عهده یک مجموعه نیست و زیرساخت های عمرانی و فرهنگ شهروندی نقش بسیار مهمی دارد.

رئیس اداره نظارت بر جمع آوری و تنظیف سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ادامه داد: این سازمان در زمینه کنترل جمعیت موش، ضمن طعمه گذاری، اقداماتی برای فرهنگسازی عمومی نیز صورت می‌دهد که قطعا کافی نیست و برای تحقق این اقدامات نیاز به همکاری مناطق، صدا و سیما و دیگر ارگان ها دارد.

ثریا ضمن تاکید بر این موضوع که همکاری شهروندان نیز می‌تواند مدیریت شهری را در اجرای اقدامات یاری کند، ازآنها خواست با توجه به اینکه ریختن زباله در جوی‌ها منبع اصلی غذای موش ها رو تامین می‌کند و موجب ازدیاد جمعیت آن می شود، از این امر جدا خودداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =