بودجه 1401 - کراپ‌شده

نایب‌رئیس شورای شهر کرج به حذف حدود ۱۰۰ درصدی مساعدت‌ها و تسهیلات دولتی به شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا رحیمی از حذف حدود ۱۰۰ درصدی مساعدت‌ها و تسهیلات دولتی به شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت انتقاد کرد و خواهان پیگیری مسئولان شهری و استانی در این خصوص شد.

وی از شهردار خواست موضوع را از طریق رایزنی با نمایندگان مجلس و مسئولان استانی مورد پیگیری قرار دهد.

به گفته نایب‌رئیس شورای شهر کرج آنچه امروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار و نیازمند پیگیری است، موضوع کمرنگ دیده‌شده شهرداری‌ها و خدمات رفاهی مردم در تباصر بودجه ۱۴۰۱ است.

رحیمی نمونه‌های بارز این امر را حذف تسهیلات مالی خارجی قطار شهری یا فاینانس و همچنین حذف اوراق مالی اسلامی مربوط به‌قطار شهری، حمل‌ونقل و بافت فرسوده عنوان کرد.

وی با اذعان بر اینکه ازجمله دغدغه‌های مهم شهروندان در حال حاضر به ثمر رسیدن پروژه‌های عمرانی شهر است، بیان کرد: ضروری است با تزریق مالی به این پروژه‌ها نسبت به تسریع در تکمیل آن‌ها اقدام شود.

نایب‌رئیس شورای شهر کرج بابیان اینکه در این میان سه پروژه قطار شهری، توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی و بزرگراه شمالی از اهمیت بسزایی برخوردار است، اضافه کرد: اجرا و تکمیل این طرح‌ها طبق قانون و وظایف دولت‌ها نیازمند جذب مساعدت‌های دولتی است.

رحیمی میزان دریافت شهرداری کرج از محل مساعدت‌های دولتی و اوراق مشارکت در سال جاری را ۷۰۰ میلیارد تومان ذکر کرد که این رقم را در مقایسه با دریافتی‌های سایر کلان‌شهرها ناچیز دانست.

وی این مساعدت‌ها را شامل ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس، ۴۸۰ میلیارد برای راه‌اندازی قطار شهری، سه میلیارد برای خرید قیر از ردیف دولتی بازسازی بافت‌های فرسوده و ۲۰۰میلیارد اوراق اخزا برای احداث بزرگراه شمالی را عنوان کرد.

رئیس شورای شهر کرج بیان کرد: همچنین قائل به تعریف پروژه‌های عمرانی جدید برای شهرداری هستیم. چراکه اگر این سه پروژه را از طرح‌های در دست اجرای مدیریت شهری حذف کنیم، طرح قابل‌توجهی برای ارائه وجود ندارد.

رحیمی تأکید کرد: ارائه طرح‌های موردنیاز شهری به‌ویژه در بخش‌های عمرانی، تفریحی، گردشگری ، فرهنگی و حمل‌ونقل عمومی باید موردتوجه مسئولان شهرداری در بودجه ۱۴۰۱ قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =