چپردار

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اهمیت سرعت بخشیدن به پروژه قطار شهری کرج، گفت: وظیفه تعیین‌شده شورای ششم تسهیل پروژه قطار شهری و رفع موانع اجرایی با همراهی شهرداری است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، جواد چپردار، در جلسه رفع موانع و پیشبرد پروژه خط دو قطار شهری که با حضور اعضای شورا، مدیران سازمان حمل‌ونقل ریلی و مدیران شرکت پیمانکار پروژه برگزار شد، به دستور استاندار البرز مبنی بر برگزاری جلسات ویژه و منظم به‌منظور سرعت بخشیدن به اتمام این پروژه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این مهم به‌صورت مداوم در حال اجراست.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ورود به مباحث فنی مطرح نیست و وظیفه تعیین‌شده شورای ششم تسهیل پروژه به همراه مدیریت شهری و تسریع در رفع موانع اجرائی است.

به گفته رئیس شورای شهر کرج مقررشده که گزارشات مربوطه هر جلسه به استاندار البرز ارائه شود.

در ادامه علیرضا رحیمی، نایب رئیس شورای شهر کرج گفت: در حال حاضر یک تیم پنج نفره از شورا شامل رئیس، نایب رئیس، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل، رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی و دبیر اول شورای اسلامی شهر کرج، وظیفه پیگیری امور مربوط به پروژه قطار شهری کرج را بر عهده‌دارند.

وی تأکید کرد: به‌منظور سرعت بخشیدن به اجرای پروژه، باید مدیریت شهری با تعریف و ایجاد برنامه، سناریوی خود را به مسئولان مربوطه و به‌ویژه سازمان حمل‌ونقل ریلی ابلاغ کند.

مسعود محمدی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر کرج نیز در ادامه جلسه در خصوص رفع ابهام فی‌مابین پیمانکار و مجموعه مدیریت شهری و مشاور اظهار خشنودی کرد و افزود: زبان مشترک فنی شرایط مناسبی جهت تعامل بیشتر را فراهم کرده است.

وی تأکید کرد: بحث بهینه کردن طرح‌ها و مهندسی ارزش پروژه بسیار مهم است و نباید فراموش شود، همچنین با حفظ شرایط کیفی حداقل هزینه‌های ممکن انجام شود چراکه تأمین اعتبارات بسیار سخت است و صرفه‌جویی فنی بسیار مدنظر بوده و لازم است پیگیری شود.

در ادامه نیز، سجادی مدیرعامل شرکت پیمانکار (سابیر) گفت: در دو سال گذشته ما سرعت پروژه را به‌خوبی بالا بردیم و خوب عمل کردیم و انتظار می‌رود با شرایط پیش رو این روند پیشرفت ادامه داشته باشد و اعتبارات لازم تأمین شود تا پروژه به سرانجام برسد.

در پایان جلسه نیز مقرر شد، تمامی اقدامات لازم برای تأمین اعتبار با همراهی مدیریت استانی و شهری موردبررسی قرار گیرد تا با تزریق منابع مالی بتوان روند اجرایی را سرعت بخشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =