بازدید رئیس مرکز پژوهش شورای شهر کرج  از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرج گفت: روابط عمومی می‌تواند با افزایش اعتماد شهروندان، میزان مشارکت عمومی در اداره شهر را افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محمد اسدیان ظهر امروز در بازدید از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرج با اشاره به نقش روابط عمومی در مجموعه مدیریت شهری، اظهار کرد: روابط عمومی در حقیقت پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری است.

وی بابیان اینکه روابط عمومی نقش به سزایی در مدیریت افکار عمومی دارد، ادامه داد: پیگیری اهداف مدیریت شهری بدون مشارکت شهروندان میسر نیست و روابط عمومی می‌تواند با اعتمادسازی، مشارکت شهروندان را در اداره شهر افزایش دهد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرج توضیح داد: بسیاری از شهروندان از جزئیات خدمات شهرداری مطلع نیستند و این وظیفه روابط عمومی است که بااطلاع رسانی درست از اقداماتی که در حوزه مدیریت شهری صورت می‌گیرد، آن‌ها را به این باور برساند که مبالغی که در قالب عوارض و ... می‌پردازند برای آبادانی شهر و افزایش رفاه عمومی هزینه می‌شود.

اسدیان اضافه کرد: آگاهی شهروندان از خدمات شهرداری از حوزه فضای سبز گرفته تا رفت‌وروب معابر و اجرای پروژه‌های عمرانی، باعث می‌شود مشارکت آن‌ها در حفظ و نگه داشت شهر و پرداخت به‌موقع عوارض که یکی از منابع شش‌گانه درآمدی شهرداری است، افزایش پیدا کند.

وی با تأکید بر ضرورت تجهیز روابط عمومی شهرداری به سیستم‌های به‌روز رصد اخبار اظهار کرد: با بهره‌گیری از این سیستم‌ها، امکان شناسایی بهتر مطالبات و مشکلات اولویت‌دار شهروندان فراهم می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر کرج گفت: شهروندان در حقیقت دغدغه‌های خود را در قالب اخبار پیگیری می‌کنند به همین دلیل با رصد اخبار حوزه مدیریت شهری می‌توان به اطلاعاتی جامعی دست‌یافت و طرح‌های در دست اجرا را بر اساس نیاز موجود اولویت‌بندی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =