کرونا - کراپ‌شده

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: علائم غالب سویه اومیکرون بسیار شبیه سرماخوردگی است بنابراین اگر کسی احساس خستگی، بدن درد، آبریزش بینی، گلودرد و تعریق شبانه دارد، احتمال دارد به این سویه مبتلا شده و حتما باید تست بدهد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت البرز همچنان پایدار است و طی ۲۴ ساعت گذشته تنها یک نفر براثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را ازدست‌داده‌ است.

وی با اشاره به اینکه مواردی از ابتلا به سویه جدید اومیکرن در کشور گزارش‌شده، ادامه داد: خوشبختانه هنوز ابتلایی از این سویه جدید در البرز گزارش نشده است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با اشاره به تفاوت سویه جدید با موارد قبلی توضیح داد: قدرت انتقال این سویه چند برابر موارد قبلی است و علائمش هم متفاوت شده است.

بابایی گفت: علائم غالب این سویه بسیار شبیه سرماخوردگی است بنابراین اگر کسی احساس خستگی، بدن درد، آبریزش بینی، گلودرد و تعریق شبانه دارد، احتمال دارد به این سویه مبتلا شده و حتماً باید تست بدهد.

وی ادامه داد: در امیکرن برخلاف سویه‌های قبل، کاهش بویایی و چشایی مشهود نیست و کمتر اتفاق می‌افتد.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز در پاسخ به اینکه آیا اگر کسی دوسویه قبل را از یک نوع واکسن زده باشد و دز سوم را واکسن دیگری تزریق کند، احتمال افزایش ایمنی بدنش افزایش می‌یابد یا نه، گفت: این مسئله تائید نشده و توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا، واجدین شرایطی که امکان تزریق دز سوم رادارند، هر چه زودتر در این خصوص اقدام کنند.

بابایی اظهار کرد: در کنار تزریق واکسن، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خصوص استفاده از ماسک الزامی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۸۰۰ نفر روزانه به‌صورت سرپایی به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند که تست کرونای کمتر از ۵۰ نفر آن‌ها مثبت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =