محمدی

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر کرج با اشاره به اینکه معابر و آسفالت شهر را نمی‌توان سنتی مدیریت کرد از راه‌اندازی سامانه نگهداری معابر شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از شورای شهر کرج، مسعود محمدی در سی و یکمین جلسه شورا در خصوص داشتن بانک اطلاعات قوی از معابر، روسازی و نیازهای مسیرهای تردد درون شهری اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر هیچ اطلاعاتی از وضعیت آسفالت، روکش، تراشه و حتی کفپوش کردن پیاده‌روها برای مدیریت تردد وجود ندارد.

وی افزود: با طرحی که توسط کمیسیون آماده و به تصویب اعضای شورا رسید، بزودی تمامی فعالیت‌های عمرانی مثل زمان آسفالت ریزی، حجم مصالح، دوره بهسازی، الگوی مناسب مرمت، شاخص های خرابی، شناسنامه و ثبت اطلاعات به عنوان داده ذخیره و در برنامه‌ریزی ها و اجرا، به کمک مدیریت شهری خواهند آمد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کرج افزود: در حال حاضر حدود ۵ درصد از بودجه سالانه شهرداری صرف هزینه‌های آسفالت، روسازی و بهسازی معابر می‌شود و مدیریت سنتی این حوزه با ادعای ما مبنی بر کاهش هزینه‌های شهری در منافات است.

محمدی گفت: در ساختار جدید، سامانه GIS تمامی موارد را ثبت و سامانه PMS در جهت پایش و مدیریت روسازی معابر به مدیریت شهری کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به عدالت در خدمات دهی عمرانی و آسفالت مناطق مختلف و بهسازی مسیرها، گفت: با اصلاح روندها، قطعا خیابانی که بتازگی آسفالت شده با چند ترک ساده آسفالت نخواهد شد و اولویت با خیابان‌هایی است که آسفالت آن کاربری خود را از دست داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =