آتش نشانی

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: همان اندازه که استفاده از آب می‌تواند در خاموش کردن آتش مفید باشد به همان اندازه هم می‌تواند در استفاده نابجا ایجاد مخاطره کند.

محمد جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اهمیت یادگیری و فراگیری تکنیک‌های عملیاتی آتش‌نشانی توسط آتش‌نشانان به طور مستمر و سنجش این توانایی توسط تیم‌های نظارتی آتش‌نشانان که متشکل از افسران ارشد و کارشناسان آتش‌نشانی است، گفت: استفاده از آب برای کنترل حریق یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال مؤثرترین روش‌هایی است که تمامی افراد با آن آشنا هستند همان اندازه که استفاده از آب می‌تواند در خاموش کردن آتش مفید باشد به همان اندازه هم می‌تواند در استفاده نابجا درزمانی مناسب و سریع ایجاد مخاطره و گسترش حریق یا خسارات را بر جای گذارد.

وی گفت: در این دوره از رقابت‌ها هفت تیم چهار نفره حضور داشتند که با استفاده از تجهیزات عملیات اعم از تجهیزات حفاظت فردی، خودروی عملیاتی، لوله‌های آب‌رسانی و … نسبت به اجرای سریع آب‌رسانی در یک عملیات فرضی اقدام کردند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج بابیان اینکه این دسته از رقابت‌ها توانایی سنجش و ارزیابی مواردی از قبیل سرعت، استقامـت، انعطاف‌پذیری، قـدرت، چابکی را داراست، گفت: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات در سازمان آتش‌نشانی؛ نقش پررنگ و حائـز اهمیت آمادگی جسمانی آتش‌نشانان درروند خدمات‌دهی به شهـروندان و نجـات جـان و مال آن‌ها است.

به گفته سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در پایان این دوره از مسابقات سه تیم برتر به ترتیب ایستگاه‌های ۱۲۴، ۱۱۴ و ۱۰۵ صاحب‌مقام اول تا سوم شدند.

جمشیدی افزود: در بخش انفرادی هم به ترتیب آقایان سعید ایجادی (ایستگاه ۱۰۴) رضا امینی (ایستگاه ۱۲۴) مهدی سلطانی (ایستگاه ۱۱۴) صاحب‌مقام اول تا سوم شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =