صنعت - کراپ‌شده

شهردار کرج گفت: جای پردیس دانشگاه علم و صنعت در کرج خالی است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مصطفی سعیدی سیرائی ظهر امروز در جلسه همکاری شهرداری کرج با دانشگاه علم و صنعت با تأکید بر اینکه در دانشگاه و مراکز آموزشی ظرفیت ویژه‌ای برای حل مشکلات شهری دارند، اضافه کرد: در این دوره از مدیریت شهری، اراده بر این است که شعار ارتباط سازنده بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی محقق شود.

وی گفت: شهرداری کرج به دنبال این است که از تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاه‌ها برای پیشبرد اهداف مدیریت شهری بهره بگیرد.

شهردار کرج با تأکید بر اینکه در این همکاری پژوهش‌های مسئله محور در اولویت قرار دارند، گفت: اگر بخشی از پژوهش‌های دانشگاهی بر اساس نیاز مدیریت شهری صورت بگیرد، مشکلات شهری به‌صورت علمی و اصولی رفع خواهد شد.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: با همکاری دانشگاه علم و صنعت می‌توان برخی طرح‌ها را در کرج که به فرموده مقام معظم رهبری ایران کوچک است، به‌صورت پایلوت اجرایی کرد.

وی گفت: بدون شک با اثربخشی این طرح‌ها، مسیر همکاری بیشتر دانشگاه علم و صنعت با سایر کلان‌شهرهای کشور هموار می‌شود.

ترافیک مهم‌ترین معضل کلان‌شهر کرج است

شهردار کرج با اشاره به اینکه ترافیک یکی از مهم‌ترین معضلات کلان‌شهر کرج است، توضیح داد: آلودگی هوا و بسیاری از معضلات زیست‌محیطی که امروز شهروندان کرجی را درگیر کرده، از معضل ترافیک نشات می‌گیرد.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: شهر کرج از چند دهه پیش شکل‌گرفته و تاکنون طرح‌هایی برای حل معضل ترافیک این کلان‌شهر ارائه‌شده که نیاز به بازنگری دارند.

وی ادامه داد: بدون شک برای حل این معضل می‌توان از تجربیات دانشگاه علم و صنعت استفاده کرد تا بتوانیم هوای سالم را به شهر کرج برگردانیم.

عدم رعایت اصول معماری ایرانی - اسلامی در ساخت‌وسازهای کرج

شهردار کرج گفت: این دانشگاه می‌تواند درزمینهٔ توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو  یاریگر مدیریت شهری کرج باشد.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: علاوه براین، دانشگاه علم و صنعت تاکنون پژوهش‌های متعددی درزمینهٔ معماری ایرانی- اسلامی انجام داده که نتیجه این پژوهش‌ها را می‌توان در کلان‌شهر کرج به‌صورت پایلوت اجرایی کرد.

وی گفت: هرچند پیش‌ازاین بر اجرای اصولی شاخص‌های معماری ایرانی – اسلامی در ساخت‌وسازهای کرج تأکید شده ولی متأسفانه این بحث در حد شعار باقی‌مانده و عملیاتی نشده است.

شهردار کرج در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه نیروی انسانی بزرگ‌ترین سرمایه هر اداره و دستگاهی است، گفت: با همکاری دانشگاه علم و صنعت می‌توان تحولات اساسی درزمینهٔ آموزش منابع انسانی شهرداری کرج صورت داد.

جای پردیس دانشگاه علم و صنعت در کرج خالی است

سعیدی سیرائی در ادامه با اشاره به اینکه جای پردیس دانشگاه علم و صنعت در کلان‌شهر کرج خالی است، توضیح داد: مدیریت شهری کرج آمادگی دارد تا اقدامات اولیه برای ایجاد این پردیس را فراهم کند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با موافقت دانشگاه و حمایت نمایندگان مجلس و استاندار البرز شاهد تأسیس پردیس این دانشگاه در ایران کوچک باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =