حمیدرضا عسگری

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: با استقرار پزشک قانونی در بهشت سکینه (س) امکان صدور سالانه بیش از هفت هزار جواز فوت فراهم‌شده است.

حمیدرضا عسگری در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه دو آرامستان بهشت سکینه (س) و بهشت علی (ع) به مساحت ۷۰ و ۲۲۰ هکتار توسط سازمان آرامستان‌های شهرداری کرج مدیریت می‌شوند، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۱۵ هزار متوفی در آرامستان بهشت سکینه (س) و ۳۰۰ متوفی نیز در آرامستان بهشت (ع) جای گرفته‌ است.

وی بابیان اینکه فاز نخست آرامستان بهشت علی (ع) شهریور سال ۹۸ به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: این فاز بیش از ۴۰ هکتار است که امکان دفن بیش از هشت و هزار و ۴۰۰ متوفی در آن ایجادشده است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج با اشاره به اینکه هزینه دفن اموات در بهشت علی (ع) یک‌سوم بهشت سکینه (س) است، افزود: در حال حاضر خدمات اداری و ... امواتی که قرار است در بهشت علی (ع) دفن شوند در آرامستان بهشت سکینه (س) انجام می‌شود و پس‌ازآن مراحل انتقال صورت می‌گیرد.

عسگری در ادامه با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته در این سازمان طی چهار سال اخیر افزود: نصب بیش از ۸۰ دوربین حفاظتی و نظارتی و پوشش و پایش تصویری بیش از ۸۰ درصد کل محوطه آرامستان بهشت سکینه (س)، هوشمند سازی قبور شهدا و نام‌آوران با نصب رمزینه، تجهیز خودروهای حمل متوفی به سیستم‌های GPS و avl و افزایش پنج برابری ظرفیت سردخانه و امکان نگهداری بیش از ۲۰۰ جسد به‌طور هم‌زمان در مواقع بحرانی بخشی از اقدامات صورت  گرفته در این ایام بوده است.

وی از افزایش سه برابری فضاهای سبز، هدایت و جمع‌آوری بیش از ۴۰ میلیون لیتر مکعب از آب باران و برف جهت آبیاری فضای سبز، تولید بیش از ۱۰۵ مگاوات ساعت سالانه برق با احداث نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس و استقرار سطل‌های زباله مکانیزه و تفکیک پسماند به‌عنوان بخش دیگر از اقدامات صورت گرفته در طول مدت مذکور نام برد.

امکان صدور سالانه بیش از ۷۰۰۰ جواز فوت در بهشت سکینه (س)

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج بابیان اینکه سال گذشته شاهد بهره‌برداری از ساختمان پزشکی قانونی و سالن تشریح در آرامستان بهشت سکینه بودیم، افزود: با استقرار پزشک قانونی امکان صدور سالانه بیش از هفت هزار جواز فوت در این مجموعه فراهم‌شده است.

عسگری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بهشت سکینه (س) کرج صرفاً یک مجموعه خدمت رسان بود اما هم‌اکنون با اجرای پروژه‌های مختلف به نهاد خدماتی اجتماعی تبدیل‌شده است، توضیح داد: با اجرای پروژه‌های مختلف، میانگین مدت‌زمان خدمت‌رسانی به شهروندان از ۵۰ دقیقه در سال‌های گذشته به ۳۰ دقیقه کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه فشار کاری پرسنل این مجموعه در دو سالی که از شیوع کرونا می‌گذرد، بسیار زیاد بوده است، گفت: در مدت شیوع ویروس کرونا تنها چند آرامستان در سطح کشور بودند که بحران‌ها را به‌خوبی و با موفقیت پشت سر گذاشتند که یکی از این آرامستان ها، بهشت سکینه(س) کرج بود که باعث افتخار است که توانستیم در اوج بحران خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه کنیم.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج تأکید کرد: در اوج شیوع این ویروس تعداد بسیار زیادی از پرسنل بهشت سکینه(س) به کرونا مبتلا شدند اما دست از خدمت‌رسانی برنداشتند.

عسگری اضافه کرد: طی دو سال گذشته بیش از هزاران نفر از خانواده‌های عزادار جهت پیگیری امور مربوط به متوفی خود به سازمان مدیریت آرامستان‌ها مراجعه کردند که از سوی پرسنل این سازمان، امور اداری مربوط به آن‌ها به بهترین نحو ممکن انجام شد.

وی توضیح داد: طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد که طی مدت مذکور حتی یک مورد شکایت از این مجموعه از سوی شهروندان در سامانه‌های نظارتی ثبت‌نشده و این نشان‌دهنده رضایت آن‌ها از خدمات ارائه‌شده است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج اضافه کرد: با توجه به خطرپذیر بودن فعالیت در بهشت سکینه (س) در ایام شیوع ویروس کرونا به‌خصوص طاهران و کارکنان مجموعه معراج، طی انجام مکاتبات و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده، دُز سوم واکسن به پرسنل این سازمان تزریق‌شده تا آن‌ها بتوانند بدون دغدغه خدمات مطلوبی به مراجعان ارائه دهند.

خدمات‌رسانی سازمان مدیریت آرامستان‌ها به ۱۳هزار متوفی

عسگری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون این سازمان به بیش از ۱۳ هزار متوفی خدمات‌رسانی کرده است، افزود: حتی اگر نیمی این متوفیان هم در آرامستان بهشت سکینه (س) دفن شده باشند، طی این مدت شاهد حجم زیادی از مراجعات  شهروندان به این مجموعه بوده‌ایم.

وی بابیان اینکه با تغییر رنگ‌ البرز مراجعه مردم برای زیارت اهل قبور به‌ویژه در روزهای پایانی هفته افزایش قابل‌توجهی داشته است، گفت: در کنار زائران، کسانی که اقدام به برگزاری مراسم سوم، هفتم و ... عزیز ازدست‌رفته خود می‌کنند نیز به ازدحام بهشت سکینه اضافه می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج گفت: بر این اساس از شهروندان درخواست می‌شود برای حفظ سلامت خود هم که شده از مراجعه به بهشت سکینه (س) در روزهای پنجشنبه و جمعه خودداری و زیارت اهل قبور و برگزاری مراسم عزاداری را به‌روزهای دیگر هفته موکول کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =