آرامستان

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج گفت: در تمامی پروژه‌های سازمان آرامستان‌ها پویایی و القای روحیه آرامش مشهود است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، صبح امروز علی احمدی معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج به همراه امیر اشتری معاون اجتماعی خود در بهشت سکینه(س) حضور یافت و با حمیدرضا عسگری رئیس سازمان مدیریت آرامستان ها نشست مشترکی برگزار کرد.

محوریت برگزاری این نشست بررسی مسائل و اقدامات فرهنگی بهشت سکینه(س) بود که رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی پرداخت.

توجه ویژه به پیوست فرهنگی در تمامی پروژه های عمرانی

حمیدرضا عسگری در سخنان خود اظهار داشت: در پی منویات رهبر معظم انقلاب، توجه به ابعاد فرهنگی پروژه های عمرانی با تاکید بر پیوست فرهنگی از اولویت‌ها و اهداف این سازمان بود که تاکنون به خوبی مورد توجه قرار گرفته و پیوست فرهنگی برای تمامی پروژه های سازمانی تدوین شده است.

وی از تشکیل کارگروه فرهنگی – مذهبی در این سازمان برای اولین بار در سطح سایر آرامستان‌های کشور خبر داد و اعلام کرد: به منظور تسریع روند اجرایی شدن چشم اندازهای فرهنگی مذهبی سازمان و نهادینه کردن فرهنگ کار گروهی و مشورت، تمامی برنامه های فرهنگی و حتی پروژه های عمرانی سازمان در این کمیته مطرح و پس از بحث و بررسی و تایید نهایی به همراه پیوست فرهنگی قابل اجرا می شود.

جذب خیرین در اجرای طرح خیرات ماندگار

این مسئول در ادامه به اجرای طرح فرهنگی تشویق پرسنل با عنوان "چهره ماه" در این سازمان اشاره و عنوان کرد: با توجه به شرایط ویژه و طاقت فرسای برخی واحدها در سازمان، با هدف ارتقا بهره وری کارکنان این بخش ها و به منظور تقویت فرهنگ رفتار سازمانی پرسنل، این طرح از خرداد ۹۸ در حال اجراست که هر ماه توسط کمیته فرهنگی مذهبی، یکی از همکاران در بخش‌های مختلف به عنوان چهره ماه شناسایی و با حضور مدیران سازمان تشویق می‌شود.

عسگری در ادامه راه اندازی پویش "خیرات ماندگار" در بهشت سکینه(س) را از دیگر اقدامات ماندگار و با اجر معنوی در این سازمان دانست و گفت: طی برنامه ریزی‌های انجام شده و به منظور تغییر نگاه به فرهنگ نیکوکاری و خیرات، فرصتی برای خانواده ها ایجاد شد تا با مشارکت در احداث پروژه‌های خیریه مختلف، بتوانند ضمن اهدای صدقه جاریه و خیرات، یاد و خاطره عزیزانشان را زنده نگه دارند.

بازخورد مثبت مستندهای تولیدی بهشت سکینه(س) کرج در شبکه های ملی

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج خاطرنشان کرد: این سازمان در تمامی موارد دغدغه فرهنگی دارد و طی ۴ سال گذشته سعی بر این بوده اقدامات مختلفی در این بخش انجام شود و در مواردی تعدادی از کلانشهرها و شهرهای کشور نیز از طرح‌های فرهنگی بهشت سکینه(س) از جمله راه اندازی کمیته فرهنگی – مذهبی الگوبرداری کرده اند.

وی در ادامه به تولید مستندهای مختلف از سوی این سازمان اشاره کرد و افزود: در ایام شیوع ویروس کرونا توانستیم با تولید چند مستند و به تصویر کشیدن سختی شغل مدافعان خاموش، جلوگیری از ازدحام جمعیت در روزهای پایانی سال و ...، در بخش فرهنگی عملکرد قابل قبول و بازخورد مثبتی داشته باشیم به نحوی که اکثر مستندهای تولیدی در بهشت سکینه(س) در شبکه های ملی صدا و سیما و شبکه های استانی پخش شد.

باغ گیاهان قرآنی در مراحل پایانی قرار دارد

این مسئول در پایان سخنان خود به احداث باغ گیاهان قرآنی در آرامستان بهشت سکینه(س) اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه نیز یکی از اقدامات ویژه در حوزه فرهنگی -مذهبی است که در آینده ای نزدیک آماده بهره برداری می شود.

در ادامه این نشست مسئولان از مجموعه آرامستان بهشت سکینه(س) به خصوص پروژه های خانه سلامت و اورژانس، قطعه جدیدالاحداث اصحاب شهدا و ایثارگران، خانه مادر و کودک، باغ گیاهان قرآنی، المان های فرهنگی و... بازدی کردند.

خلاقیت و پویایی در پروژه‌های فرهنگی بهشت سکینه(س) مشهود است

معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کرج در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در تمامی پروژه‌های این مجموعه پویایی و القای روحیه آرامش مشهود است که جا دارد از خلاقیت مدیریت و کارشناسان این مجموعه تشکر و قدردانی شود.

علی احمدی با اشاره به اینکه طرح‌های فرهنگی سازمان آرامستان‌ها بسیار ویژه است، ادامه داد: امید می‌رود با کمک و همکاری سایر دستگاه‌های متولی امر فرهنگ، بتوان از این جنس اقدامات در سایر نقاط شهر انجام داد.

لزوم داشتن برنامه منسجم فرهنگی در تمامی مناطق و سازمان‌های شهرداری کرج

وی لزوم داشتن برنامه منسجم فرهنگی در سایر مناطق و سازمان‌های شهرداری کرج تاکید کرد و گفت: افراد کارشناس و صاحب نظر باید به میدان بیایند و به توسعه حوزه فرهنگ شهر کمک کنند.

احمدی یادآور شد: سازمان‌های فرهنگی اجتماعی و مدیریت آرامستان‌ها دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه فرهنگی هستند که باید به بهترین نحو ممکن از این ظرفیت‌ها بهره برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =