55

سرپرست منطقه پنج شهرداری کرج از برنامه‌ریزی برای کاشت سه هزار و ۷۰۰ اصله نهال در عرصه‌های سطح منطقه خبر داد.

مجید کمالی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، سه هزار و ۷۰۰ اصله نهال جهت زیباتر کردن محیط شهری در عرصه‌های سبز منطقه کاشته می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه سرانه فضای سبز، ایجاد طراوت و زیبایی در محدوده‌های سبز منطقه، ایجاد تنوع در پوشش گیاهی با توجه به اقلیم حاکم و درنهایت جلب رضایت شهروندان از اهداف کاشت درخت است.

سرپرست منطقه پنج شهرداری کرج گفت: محدود کردن رشد و کوتاه کردن ارتفاع درخت جهت تسهیل در عملیات سم‌پاشی، جوان کردن درختان مسن، حذف شاخه‌های خشک، آفت‌زده و بیمار، ایجاد شرایط مناسب برای ورود نور و هوا به درون شاخه‌ها و پراکندگی نقاط متراکم از اقداماتی است که به‌منظور حفاظت از درختان صورت می‌گیرد.

کمالی نژاد از هرس درختان پهن‌برگ از ابتدای دی‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: در راستای اجرای پویش هر شهروند یک درخت بیش از ۷۰۰ اصله انواع نهال در سطح عرصه‌های فضای سبز منطقه کاشته شده است.

وی در ادامه افزود: همچنین هرس و زیبا آرایی بیش از یک هزار و ۹۷۰ اصله درخت در سطح معابر اعم از حاشیه‌ها و رفیوز میانی بلوار ۴۵ متری گلشهر، بلوار گلزار غربی، بلوار الغدیر، بلوار سرداران و حدادی به اتمام رسید است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =