حمیدرضا عسگری

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج از احداث قطعه اصحاب شهدا و ایثارگران در بهشت سکینه (س) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، در راستای اجرای طرح یکسان‌سازی و مناسب‌سازی قبور بهشت سکینه(س)، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در قطعه اصحاب شهدا و ایثارگران این آرامستان حاضر شدند و به بررسی کتیبه‌های نامتعارف و نصب صندلی و ... که مشکلاتی را برای تردد افراد به وجود آورده، پرداختند.

در این بازدید که «عالیانی» معاون تعاون و «قبادی» رئیس اداره مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و «حسینی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه یک کرج حضور داشتند، رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج به اجرای طرح مناسب‌سازی قطعات در بهشت سکینه (س) اشاره کرد و اظهار کرد: در پی نارضایتی، اعتراض و شکایت مردمی، گزارش‌هایی مبنی بر وجود موانع تردد در قطعات مختلف دریافت شد که رفت‌وآمد را برای شهروندان به‌خصوص جانبازان و معلولین، نابینایان، افراد مسن و ... دشوار و با مشکل مواجه کرده بود که طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد که برخی از خانواده‌های متوفی بدون دریافت مجوز و برخلاف تعهدات اخذشده و عدم رعایت اصول و ضوابط، اقدام به نصب سنگ مزار با ارتفاع غیرمتعارف و کتیبه‌های غیراستاندارد در قطعات مختلف نمودند که موجب بروز مشکل در تردد زائرین اهل قبور شده است.

حمیدرضا عسگری ادامه داد: در راستای اجرای طرح مناسب‌سازی قطعات در آرامستان بهشت سکینه (س)، شناسایی قبور نامتعارف آغاز و جزئیات اجرای طرح به خانواده‌های متوفی اطلاع‌رسانی شد.

وی افزود: اجرای این طرح علاوه بر مناسب‌سازی بصری، سبب یکدست شدن سنگ‌های مزار قطعات و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در تردد زائرین اهل قبور شده که زمینه‌های رضایت‌مندی خانواده‌های متوفی را به وجود آورده است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج از احداث قطعه جدیدالاحداث اصحاب شهدا و ایثارگران در بهشت سکینه (س) خبر داد و گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت قطعه ۱۶ شهدا و ایثارگران در بهشت سکینه (س)، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مقرر شد که قطعه‌ای جدید در راستای تکریمشان و جایگاه خانواده‌های شهدا و ایثارگران احداث شود.

عسگری یادآور شد: در این راستا قطعه ۲۴ ویژه اصحاب شهدا و ایثارگران در آرامستان بهشت سکینه (س) در حال احداث و دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که در آن فضای سبز، معابر، میدان و ... جهت تکریم خانواده‌های شهدا در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در این قطعه ۴۰۰ قبر دوطبقه احداث‌شده و در ضلع شرقی آرامستان بهشت سکینه (س) قرار دارد، اعلام کرد: طی دو هفته آینده عملیات عمرانی این قطعه جدید به پایان می‌رسد و آماده بهره‌برداری است.

دفن خانواده شهدا و ایثارگران در قطعه اصحاب شهدا بهشت سکینه(س) رایگان است

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج با اشاره به اینکه درگذشته جهت دفن همسران، فرزندان، پدران و مادران شهدا و ایثارگران گران‌قدر در قطعه اصحاب شهدا مبلغی دریافت می‌شد، اعلام کرد: طی هماهنگی‌های انجام‌شده و با تعامل شورای شهر تصویب شد که در راستای حفظشان و جایگاه این قشر، خانواده درجه اول شهدا و ایثارگران به‌صورت رایگان در قطعه اصحاب شهدا به خاک سپرده شوند.

عسگری اعلام کرد: این اقدام برای اولین بار در کشور در کرج اجرا شد و در مابقی آرامستان ها چنین اقدامی انجام‌نشده، البته در سایر شهرها خانواده‌های شهدا و ایثارگران در قطعه‌های جاری آرامستان به‌صورت رایگان دفن می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =