پیکان

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: تا کنون ۵۰ وام ۶۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر پرداخت شده است.

امیر عطائی نیا در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۳ هزار تاکسی در ۱۰۰ خط مصوب کلانشهر کرج فعالیت دارند، اظهار کرد: طبق استانداردهای قانون هوای پاک، نیمی از این تاکسی‌های کرج فرسوده هستند.

وی با اشاره به مسدود بودن سایت سراسری پرداخت تسهیلات نوسازی ناوگان توضیح داد: این سایت از سال ۹۶ از دسترس خارج شده و درهیچ‌یک از کلان‌شهرهای کشور امکان ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات وجود ندارد.

وی توضیح داد: قبلاً از سوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها این سایت قابل‌دسترس بود و رانندگان تاکسی در کل کشور می‌توانستند با ثبت‌نام در آن نسبت به دریافت تسهیلات نوسازی خودروی خود با شرایط مختلف اقدام کنند.

معاون سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: رانندگانی که از طریق این سایت موفق به دریافت تسهیلات می‌شدند، کل مبلغ خرید تاکسی نو را در قالب وام دریافت می‌کردند.

وی  با بیان اینکه شهرداری کرج در این شرایط با ارائه تسهیلات ویژه نسبت به حل مشکل رانندگانی که تاکسی فرسوده دارند، اقدام کرده، افزود: بر این اساس رانندگانی که تاکسی سال ۷۳ به بالا دارند می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

عطائی نیا توضیح داد: البته اولویت برای پرداخت این وام تاکسی‌های پیکان هستند که تا کنون ۵۰ وام ۶۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد به آنها پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه امکان پرداخت ۵۰۰ وام ۶۰ میلیون تومانی به رانندگان تاکسی پیکان فراهم شده، گفت: امیدواریم تا پایان تابستان سال آینده هیچ تاکسی پیکانی در سطح شهر تردد نداشته باشد.

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج توضیح داد: در نظر داریم تا پایان بهار آینده هر دو ماه، ۵۰ راننده تاکسی پیکان را برای دریافت تسهیلات به بانک‌ عامل معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام تاکسی‌های پیکان فعال نیست، گفت: تمهیداتی صورت گرفته تا این وام به تاکسی‌های پیکان غیرفعال هم داده شود تا به این بهانه زمینه اشتغال عده‌ای فراهم شود.

عطائی نیا ادامه داد: در تلاشیم شرایط معرفی ضامن را هم برای متقاضیان ساده‌تر کنیم تا امکان پرداخت وام به تعداد بیشتری فراهم شود.

وی با اشاره به دلیل مشهود بودن فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی در مقایسه با تاکسیرانی گفت: در مقایسه با اتوبوس، هزینه حفظ و نگهداری تاکسی کمتر است به همین دلیل اغلب راننده‌های تاکسی این توان را دارند که بخشی از درآمد خود را صرف سرپا نگه داشتن خودروی خود کنند به همین دلیل فرسودگی ناوگان تاکسیرانی چندان به چشم نمی‌آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =