سرماخوردگی

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: اگر فردی علایمی مثل خستگی، آبریزش بینی، گلودرد و تعریق شبانه داشت نباید به سادگی از کنار آن عبور کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد بابایی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در البرز اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۶ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعان سرپایی استان هم به حدود ۸۵۰ نفر رسیده، توضیح داد: طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی قطعی کرونا داشتیم و ۱۲۳ نفر هم در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی در پاسخ به اینکه آیا از تمام مراجعان سرپایی تست سویه جدید گرفته می‌شود، گفت: تنها از بیماران بستری که ابتلای آنها به کرونا قطعی شده تست سویه جدید گرفته می‌شود و این طور نیست هر کس به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند بتواند تست امیکرون بدهد.

بابایی با بیان اینکه علایم سویه جدید کرونا به سرماخوردگی شبیه است، افزود: بر این اساس اگر فردی علایمی مثل خستگی، آبریزش بینی، گلودرد و تعریق شبانه داشت نباید به سادگی از کنار آن عبور کند.

این مسئول تاکید کرد: فردی که دچار علائم سرماخوردگی است باید چند روزی خود را قرنطینه کند تا سایر اعضای خانواده را درگیر نکند.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز در ادامه در پاسخ به اینکه آیا خبر عدم واردات واکسن کرونا صحت دارد، گفت: طبق شنیده‌ها ممنوعیت مطلق در این خصوص اعمال نمی‌شود و قطعا به تناسب واکسنی که مردم در دو دز قبلی تزریق کرده‌اند، دز سوم هم تامین می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =