ویژه برنامه بزرگداشت مقام زن

قائم مقام شهردار کرج گفت: آرامش امروز کشور را مدیون وفاداری مادرانی هستیم که فرزندانی برومند برای این مرز و بوم تربیت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، عباس میری با حضور در مراسم گرامیداشت روز زن و مقام شامخ مادر که هم‌زمان با فرارسیدن ولایت حضرت زهرا (س) در تالار نژاد فلاح برگزار شد، ضمن تبریک این روزبه بیان مقام والای این بانوی گران‌قدر و رشادت‌های مادران شهید در این مرزبوم پرداخت.

میری با اشاره به اینکه حضرت صدیقه کبری (س) نه‌تنها الگوی زنان مسلمان، بلکه الگوی تمامی زنان دنیا است، افزود: بنا به گفته امام خمینی (ره)، این بانوی مکرمه خیر کثیری است که از ابد تا قیام قیامت جاری است.

قائم‌مقام شهردار کرج بابیان اینکه در وصف مقام زن و مادر جملات زیادی گفته‌شده است، افزود: زن موجودی استثنای است که در عالم خلقت به و جود آمده تا فرزندانی صالح و باایمان تربیت کند.

میری در ادامه عنوان کرد: ارزش پدر و مادر در پیشگاه خدای متعال به‌قدری بالا است که بعد از عبودیت و ربانیت به آن اشاره‌شده است.

وی بابیان اینکه آرامش و اقتدار این سرزمین را مدیون فداکاری مادران شهید هستیم، افزود: تمام شهدای این سرزمین، در دامان پرمهر و محبت مادران خویش رشد یافتند.

در ادامه علی احمدی، معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در حاشیه این برنامه با اشاره به اینکه زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقش بسیار مهمی در تربیت نسل آینده دارد، افزود: زن زیر بنایی‌ترین پایه‌های اخلاقی را در یک جامعه رقم می‌زند و باتربیت صحیح فرزندان خود مهم‌ترین نقش را در ایجاد جامعه سالم و موفق ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: از مهم‌ترین، سازنده‌ترین و ارزشمندترین نقش‌هایی که زن می‌تواند ایفا کند، نقش مادری و همسری است که در آموزه‌های دینی بسیار ارزشمند است.

گفتنی در این مراسم حجت‌الاسلام سرلک کارشناس و پژوهشگر صداوسیما ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و بزرگداشت مقام والای مادر به بیان ارزش‌های زنان در جامعه و مقام آنان در تربیت فرزندان صالح  پرداخت.

شایان‌ذکر است؛ این مراسم با حضور پرشور زنان و مادران کرجی همراه بود و دختران نیجا در این مراسم به هنرنمایی باشکوهی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =