سی وششمین جلسه شورای اسلامی شهر

شهردار کرج با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت زنان در جایگاه‌های مدیریتی استفاده شود، گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل داده‌اند و مجموعه مدیریت شهری بر این باور است که از ظرفیت آنها در راستای پیشبرد اهداف مدنظر استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مصطفی سعیدی سیرائی در سی‌وششمین جلسه رسمی شورای شهر کرج ضمن تبریک ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهری سعی شده از نگاه جنسیتی در واگذاری مسئولیت‌ها خودداری و بر تخصص، تعهد و تجربه افراد تمرکز شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت زنان در جایگاه‌های مدیریتی استفاده شود، گفت: زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل داده‌اند و مجموعه مدیریت شهری بر این باور است که از ظرفیت آنها در راستای پیشبرد اهداف مدنظر استفاده کند.

شهردار کرج در بخش دیگری به تلاش برای جلوگیری از گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: هر چند به دلایلی از جمله مهاجرپذیری بالا و قیمت ارزان مسکن در مناطق حاشیه‌ای، نمی‌توان میزان ساخت و سازهای غیرمجاز را به صفر رساند ولی با افزایش نظارت‌ها می‌توان این آسیب را تا حد زیادی کاهش داد.

شهردار کرج همچنین به گلایه شهروندان از اقدامات ناهماهنگ دستگاه‌های خدمات رسان در انجام برخی پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: گاه پیش می‌آید ‌که بخش‌هایی از یک خیابان در طول سال توسط چند دستگاه حفاری می‌شود که این امر علاوه بر هدر رفت سرمایه، به هم ریختگی چهره شهر و نارضایتی شهروندان را در پی دارد.

سیرائی گفت: برای جلوگیری از چنین ناهماهنگی‌هایی بنا شده ماهیانه یک جلسه با دستگاه‌های خدمات رسان برگزار شود تا شاهد انتظام بخشی به روند اجرای پروژه‌ها باشیم.

این مسئول همچنین به برنامه مدیریت شهری برای ساماندهی وضعیت بی خانمانان و کسانی که به هر دلیل از داشتن سرپناه در شب‌های سرد زمستانی محروم هستند، اشاره کرد و توضیح داد: با هماهنگی صورت گرفته با معاونت خدمات شهری و سایر بخش‌های مرتبط، طی چند روز گذشته اقدامات مناسبی برای جمع آوری این افراد و اسکان آنها در گرمخانه های شهرداری صورت گرفته است.

سیرائی اضافه کرد: علاوه بر این، دو دستگاه اتوبوس تجهیز شده هم در ساعات مختلف شب در سطح شهر تردد دارند و پذیرای بی سرپناهان شهر هستند.

 شهردار کرج در ادامه این جلسه به اهتمام شهرداری برای احصاء نیازها و اولویت‌های شهروندان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در این راستا، پرسشنامه‌ای تهیه و به صورت تصادفی بین هزار نفر از ساکنان مناطق دهگانه قرار گرفت.

وی ادامه داد: هر چند این اقدام گام‌ نخستین برای هزینه کرد منابع مالی شهر بر اساس اولویت‌های شهروندان است ولی بدون شک اقدامی اثرگذار برای مدیریت پروژه‌ها در سال‌های آتی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =