جمع آوری نخاله ساختمانی

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: برای حفظ زیبایی بصری شهر کرج، اغلب مراکز دپوی موقت نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر جمع‌آوری شده است.

محمدرضا خسروی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به اینکه مرکز حلقه دره تنها مرکز دپوی ضایعات و نخاله‌های ساختمانی کرج است، اظهار کرد: تمام پیمانکاران صنعت ساختمان و مجریان پروژه‌های عمرانی که فعالیتشان منجر به تولید نخاله و ضایعات ساختمانی می‌شود باید به سازمان مدیریت پسماند مراجعه و کدی چهار رقمی دریافت کنند تا مجوز شروع عملیات به آن‌ها داده شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: تمام این فعالان باید در حین و پس از اتمام پروژه، نخاله و ضایعات ساختمانی خود را به مرکز حلقه دره انتقال دهند و در غیر این صورت برگه تسویه حساب برای آن‌ها صادر نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای حفظ زیبایی بصری شهر کرج، اغلب مراکز دپوی موقت نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر جمع‌آوری شده، گفت: در حال حاضر تنها دپوی منطقه ۹ فعال است که آن هم به زودی جمع‌آوری می‌شود.

خسروی بیان داشت: با توجه به اینکه زمین بایر و فاقد کاربری در کرج بسیار کم است، رهاسازی نخاله در گوشه و کنار شهر بسیار دشوار است.

وی تأکید کرد: دپوکاران خاک‌برداری و پیمانکاران پروژه‌های عمرانی با توجه به اینکه برای تسویه حساب باید مدارک لازم مبنی بر تخلیه نخاله‌ها در مرکز حلقه دره را ارائه دهند، به هیچ وجه اقدام به رهاسازی این ضایعات در فضای شهری نمی‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: ممکن است برخی نخاله برهای جزئی گاهی اقدام به تخلیه نخاله در گوشه اتوبان کنند که این هم به ندرت اتفاق می‌افتد چون این موضوع از طریق دوربین‌های سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج و نیروهای پلیس راهور رصد می‌شود.

خسروی گفت: به نظر می‌رسد بیشتر گلایه شهروندان از دپوی کیسه‌های نخاله مربوط به بازسازی و تعمیرات منازل است که گاهی در کنار منازل یا گوشه برخی معابر دیده می‌شود.

وی ادامه داد: جمع‌آوری این کیسه‌ها به عهده معاونت خدمات شهری مناطق ۱۰گانه است و برای این کار سامانه‌ای تعریف شده که نیروهای این مجموعه در گشت‌های روزانه خود تذکرات لازم را به افرادی که تعمیر و بازسازی دارند ارائه می‌دهند تا نخاله‌های خود را دپو نکنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از شهروندان تقاضا کرد در صورت مشاهده نخاله‌هایی که چند روز در گوشه خیابان مانده و جمع‌آوری نشده با ۱۳۷ تماس بگیرند تا هر چه سریعتر به موضوع رسیدگی شود.


منتشر شده در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =