درختان میدان جمهوری

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: درختان معارض با پروژه غیرهمسطح بولوار جمهوری پس از انتقال در زمستان گذشته، در بهار ۱۴۰۳ شکوفا شدند و هم اکنون سرسبزی و سلامت آن‌ها زینت بخش کنار گذر پل روحانی شده است.

علیرضا عاقلی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به تلاش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج و مجموعه مدیریت شهری برای حفظ درختان پروژه تقاطع غیرهمسطح بولوار جمهوری، اظهار کرد: با اخذ مجوز از کمیسیون ماده هفت که مرجع قانونی و رسیدگی به هر گونه جابجایی و تصمیم درخصوص درختان است، مجوز جابجایی درختان اخذ شد و در آذرماه سال ۱۴۰۲ درختان معارض با این پروژه در فصل مناسب و با رعایت تمامی نکات فنی به ضلع شمال شرقی این میدان انتقال پیدا کردند.


وی با بیان اینکه از ۳۵۲ درخت جابجا شده فقط ۶ درخت جمع‌آوری شدند، گفت: درختان انتقال پیدا کرده در بهار ۱۴۰۳ شکوفا شدند و هم اکنون سرسبزی و سلامت آن‌ها زینت بخش کنار گذر پل روحانی شده است.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از درختان به منزله ریه‌های شهر نام برد و افزود: تمام تلاش کارشناسان فضای سبز حفظ درختان این پروژه بود که با یک طراحی مناسب و تدابیر ویژه‌ای که رعایت اصول فنی و کارشناسی محوریت آن بود، این امر محقق شد و هم اکنون همه درختان منتقل شده در شرایط مناسبی قرار دارند.


عاقلی با بیان اینکه کالبدهای بی‌روح شهرها را می‌توان با جداره‌های سبز درختان روح بخشید و زنده کرد، گفت: محدوده‌ای که درختان پروژه جمهوری به آن منتقل شده شرایط بسیار خوبی را برای احداث یک پارک محله‌ای فراهم کرده که‌ امیدوارم همزمان با بهره‌برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار جمهوری و کاهش ترافیک در این محدوده شاهد یک گذر سبز وفضایی برای رفاه حال ساکنان این منطقه هم باشیم.

درختان پروژه بولوار جمهوری لبخند دوباره زدند

درختان پروژه بولوار جمهوری لبخند دوباره زدند

درختان پروژه بولوار جمهوری لبخند دوباره زدند

درختان پروژه بولوار جمهوری لبخند دوباره زدند

درختان پروژه بولوار جمهوری لبخند دوباره زدند


منتشر شده در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =