روز قلم

قلم، این معجزه آفرین عرصه ی سخن، در دستان توانای نویسندگان، به ابزاری بدل می‌شود که با نقش‌آفرینی بر پهنه‌ی کاغذ، جان به کلمات می‌بخشد و دریچه‌های نوینی به سوی دنیای اندیشه و تفکر می‌گشایند.

آرزو اجاق- پایگاه خبری کرج امروز، در تقویم ایران، امروز ۱۴ تیرماه، به نام "روز قلم" مزین شده است، روزی برای پاسداشت مقام والای نویسندگان و اهالی قلم، روزی برای ارج نهادن به اندیشه‌های ژرف و قلم‌های توانایی که با نقش‌آفرینی بر پهنه‌ی کاغذ، تمدن‌ها را بنا می‌کنند و چراغ معرفت را روشن نگه می‌دارند.

چه نیکو نامگذاری شده، این روز به نام "قلم"؛ چرا که قلم، معجزه آفرین عرصه ی اندیشه و ادب است، ابزاری که در دستان توانای نویسندگان، به نغمه‌ای جاودان از آگاهی و خلاقیت تبدیل می‌شود.

از دیرباز نیز در فرهنگ غنی ایران، قلم جایگاهی والا داشته و به عنوان "مشعل فروزان دانش" و "رازدار اسرار هستی" شناخته می‌شده است. شاعران و نویسندگان ایرانی با قلم توانای خود، گنجینه‌ای از علم، حکمت و هنر را برای آیندگان به یادگار گذاشته‌اند و نام ایران را در زمره ی سرآمدان فرهنگ و ادب جهان جاودانه کرده‌اند.

روز قلم، فرصتی مغتنم برای تجلیل از این گنجینه‌های ارزشمند است. این روز، یادآور رسالت خطیر نویسندگان در روشنگری افکار، ارتقای سطح دانش جامعه و تعالی روح انسان است.

درود بیکران بر قلم به دستان پاک نهاد و روشنگران مسیر آگاهی… روز قلم مبارک …

قلم؛ نغمه‌ی جاودان اندیشه/کلماتی که جان می گیرند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =