عباس سعیدی کیا

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از افزایش شاخص های بازآفرینی بافت از سه شاخص به ۲۷ شاخص خبر داد و گفت: این تغییر بر اساس شیوه نامه جدید شناسایی بافت های فرسوده مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری انجام گرفته است.

عباس سعیدی کیا در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، با اشاره به اینکه تعیین محلات بافت فرسوده از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام می گیرد، اضافه کرد: موضوع بازبینی محدوده محلات بافت و رفع برخی مغایرت ها در این محلات به منظور شناسایی کامل محدوده های بافت، در دستور اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد.

سعیدی کیا، محدوده قانونی شهر کرج را شامل ۱۳ هزار و ۱۰۶ هکتار عنوان کرد و افزود: یک هزار و ۹۶ هکتار از این میزان مساحت جزو بافت فرسوده شهری شناسایی و مصوب شده است.

به گفته این مسئول، شناسایی این میزان بافت فرسوده با در نظر گرفتن سه عامل اصلی معابر نفوذناپذیر به عرض حدود ۶ متر، مساحت قطعات و املاک با مساحت کمتر از ۲۰۰ متر مربع و فرسودگی و قدمت بوده است. وی با بیان اینکه طبق سرشماری سال ۹۵ بالغ بر یک میلیون و ۳۶۳ هزار نفر در شهر کرج سکونت دارند، اذعان کرد: طبق تحقیقات انجام گرفته بیش از ۲۹ درصد جمعیت کلانشهر کرج در این محدوده سکونت دارند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج، تاکید کرد: شهرداری کرج با در نظر گرفتن مشوق هایی همچون عوارض صدور پروانه ساختمانی رایگان، اعطای طبقه مازاد در صورت تجمیع و رسیدن مساحت قطعات به ۱۹۰ متر مربع، بخشودگی عوارض نوسازی، کاهش ضریب تامین پارکینگ، اعطای تراکم تجاری مازاد در محورهای درون بافتی برای نوسازی و بازسازی بافت فرسوده شهر تلاش کرده است.

این مسئول، تعیین حد نصاب ۱۹۰ متر و تجمیع قطعات برای دریافت طبقه مازاد را از شروط شورای عالی شهرسازی و معماری عنوان و خاطرنشان کرد: بهبود فضای زیست ساکنان، تامین نورگیری و پارکینگ مورد نیاز، معماری مناسب و نیز تامین آرامش ساکنان از اهداف تعیین این شرط بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =