مسابقه عکاسی

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرج از برگزاری مسابقه عکاسی نمای ساختمانهای این کلانشهر در شب و روز با هدف یادآوری و جلب توجه شهروندان محترم به اهمیت و نقش «نما» در شکل گیری هویت و سیمای مطلوب شهری خبر داد.

سید جمال بهشتی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز گفت: نمای ساختمان‌ها بخشی از سیمای شهری به شمار می رود که در صورت پیروی از معماری ایرانی و اسلامی و استفاده از مصالح و متریال استاندارد می تواند در ایجاد نشاط بصری و اجتماعی و ارتقای محیط زیست شهری موثر باشد؛ لذا مدیریت شهری در قالب مسابقه ای بزرگ با مشارکت «معاونت شهرسازی و معماری» قصد تاکید مجدد بر این مهم را دارد.

به گفته وی، شرکت در این مسابقه عکاسی که تحت عنوان «تصویر بی زمان شهر» در دو بخش حرفه ای و آماتور و بدون محدودیت رده سنی برگزار می‌شود، برای عموم و به ویژه علاقمندان به هنر عکاسی آزاد است و به برگزیدگان جوایز نقدی اهدا خواهد شد، ضمن آنکه آثار برگزیده در قالب نمایشگاه و همین طور در فضای مجازی و رسانه ها اکران میشود.

مدیرکل ارتباطات شهرداری کرج عنوان کرد: «نماهای ساختمانی زیبا و خلاق متناسب با معماری ایرانی - اسلامی و بومی»، «زوائد بصری، فرم‌ها و شکل‌های ناملموس در نماهای ساختمانی» و «طرح‌ها و نقوش معماری ایرانی در نمای ساختمان» سه محور این مسابقه عکاسی هستند.

بهشتی، مهلت دریافت آثار را از ۱۷ تا ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ دانست که در سه بخش «روز، شب و انتقادی» و سه محور فوق الاشاره برگزار می‌شود، لذا علاقمندان به شرکت در مسابقه عکاسی «نمای ساختمان‌های کرج» می‌توانند آثار خود را در مهلت مقرر شده از طریق پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام به شماره ۰۹۱۲۹۴۸۰۹۵۰ ارسال کنند.

گفتنی است شورای عکاسی انجمن هنرهای تجسمی البرز و انجمن معماری و شهرسازی استان نیز در برگزاری و به ویژه بخش داوری مسابقه یاد شده مشارکت دارند و کار داوری و انتخاب آثار برتر بلافاصله پس از دریافت تصاویر آغاز خواهد شد.

اعلام جزئیات مسابقه عکاسی «نمای ساختمان‌های کرج» / برپایی نمایشگاه از آثار منتخب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =