مهاجری

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهرداری و شورای ترافیک استان البرز هر چه سریعتر نسبت به اطلاع رسانی مسیر های جایگزین مانند یکطرفه نمودن و مدیریت مسیرهای جایگزین جدید ترافیکی خصوصاً در این ۳ محور اقدام نماید.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهرکرج، حسین مهاجری در نطق پیش از دستور یکصد و هشتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر طی تذکری اظهارداشت: ترافیک ماه مهر موضوعی است که سال ها در خیابان های کلان شهرها تکرار می شود، شاید مهمترین دلیلی که برای رفع نشدن این مشکل ابراز می شود خلا فرهنگسازی و نبود مدیریت واحد در کلانشهرها برای مقابله با این پدیده است.  

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه ترافیک یک معضل شهری است که با حجم زیاد خودروها در یک منطقه که ظرفیت و گنجایش آن وسایل را ندارد بوقوع می پیوندد، افزود: وقتی ترافیک و راه بندان در یک منطقه و یا خیابان روی می دهد تمام ترددها و سیستم خدمات رسانی شهرها با اختلال روبرو می شود، بنابراین همه با ضرر و زیان روبرو خواهند شد.

مهاجری اذعان کرد: با بازگشایی مدارس، ترافیک در معابر شهری کلانشهر کرج حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت، ترافیک اول مهر با تراکم سفرهای آموزشی آغاز شده و از ساعت ٧ صبح به بعد معابر درگیر ترافیک ناشی از حضور شاغلان برای رسیدن به محل کار نیزخواهد شد  از دیر رسیدن به محل کار و مدرسه تا اختلال در سیستم های اقتصادی، درمانی و تولیدی یک کشور از عوارض ترافیک است، در حالی که با مدیریت صحیح می توان به کاهش عوارض آن پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: پروژه ها و مدیریت صحیح، افتتاح به موقع پروژه های شهری، فرهنگ سازی حمل و نقل عمومی، خصوصاً در تقاطعات پر رفت و آمد، در واقع حلقه مفقوده ترافیک شهری این روزهای کلانشهر کرج است.  

عضو شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: مدیریت شهری کرج سه پروژه تقاطع غیرهمسطح مهم برای شهر تعریف کرده است که روند اجرایی آن‌ها آغاز شده، علیرغم اینکه سرعت پروژه ها غالباً مطلوب است، اما روند اجرایی پروژه تقاطع موذن (شهدای غزه) با چالش‌هایی همراه بوده است. با فرا رسیدن سال جدید تحصیلی و عدم تکمیل به موقع این پروژه، ترافیک عبوری مسیرهای اطراف این پروژه را دوچندان کرده و شهروندان را با مشکلاتی روبرو نموده است.  

به گفته عضو شورای اسلامی شهر کرج، پروژه های شهدای غزه، میدان جمهوری و فلکه اول رجایی شهر، ۳ پروژه ای هستند که با شروع سال جدید تحصیلی باعث افزایش ترافیک و مشکلات و نارضایتی شهروندان خواهند شد. از اوایل سال ۱۴۰۳ برای تسریع در اجرای این پروژه ها، برخی محدودیت‌های عبور و مرور تشدید شد و با آغاز سال جدید تحصیلی محدودیت های بیشتری در این مسیرها اعمال خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =