محمدرضا قربانی- رئیس سازمان مدیریت پسماند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: اگر فرهنگ تفکیک زباله از مبداء در بین شهروندان نهادینه شود به طور قطع از میزان زباله تولیدی کرج  بین 5 تا 8 درصد کاسته می‌شود.

محمدرضا قربانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه روزانه بین 750 تا 800 تن زباله تولیدی شهروندان کرجی به مرکز حلقه دره منتقل می‌شود، اظهار کرد: این زباله‌ها عمدتا دفن می‌شوند که چالشی که این امر قطعا چالش‌هایی در حوزه محیط زیست را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ تفکیک زباله از مبداء در بین شهروندان نهادینه شود به طور قطع از میزان زباله تولیدی کرج  بین 5 تا 8 درصد کاسته می‌شود.

وی با با تاکید بر اینکه تفکیک زباله از مبداء نقش به سزایی در تقویت اقتصاد شهر دارد، گفت: علی زغم این تاکیدات اگر شهروندان در این موضوع همکاری لازم را نداشته باشند هرگز به شرایط ایده‌آل نمی‌رسیم.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تلاش برای هوشمندسازی سیستم جمع آوری زباله در کرج ابراز کرد: رایزنی‌هایی برای راه اندازی سامانه‌ای هوشمند در این خصوص در حال انجام است و امیدواریم به زودی فاز اجرای آن آغاز شود.

قربانی تاکید کرد: با این اقدام بخش عمده‌ای از زباله‌های خشک شهروندان به صورت مستقیم جمع آوری و به این ترتیب شاهد کاهش معضل زباله گردی خواهیم بود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: برای اینکه بتوانیم مشارکت مردم در بحث تفکیک زباله از مبداء را افزایش دهیم نیاز است نظام ارزشی آنها را تقویت کنیم تا شاهد ضمن آگاهی از حقوق شهروندی، به وظایف خود هم به خوبی عمل کنند.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که ساعت بیرون گذاشتن زباله از منزل 9 شب است ولی واقعا چند درصد شهروندان این مساله را رعایت می کنند؟

وی تصریح کرد: شهروندان بخشی از نظام شهری هستند و اگر به این باور برسند که باید در فرایند مدیریت پسماند مشارکت داشته باشند قطعا شرایط  فعلی تغییر خواهد کرد.

قربانی ابراز کرد: شهروندان باید برای داشتن شهری سالم و توسعه یافته در کنار مدیریت شهری باشند چون بدون تعامل هیچ هدفی به درستی محقق نمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =