جهاد تبیین در سازمان آرامستان ها

در دنیایی که اغلب اخبار حول محور سیاست و اقتصاد می‌چرخد، ذکر داستان‌هایی از جنس ایثار و خدمت خالصانه، رنگ و بوی تازه‌ای به زندگی می‌دهد؛ به ویژه اگر این روایت‌ها در جایی رقم بخورد که در آن مرگ حرف نخست را می‌زند و همه چیز به گونه‌ای با این رویداد ناشناخته و مبهم گره خورده است؛ سازمان مدیریت آرامستان‌ها یکی از این نقاط است.

به گزارش خبرنگار تیم رسانه‌ای جهاد تبیین، در میان برف و سرمای زمستانی روز یکشنبه ۲۱ بهمن‌ماه، تیم رسانه‌ای جهاد تبیین، سومین حرکت جهادی خود را با حضور در سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج رقم زد. این تیم، با انگیزه‌ای قوی و عزمی راسخ به دل این مکان آرام و البته دور از هیاهوی شهر سفر کرد تا روایتی از  جنس ایثار،   امید و خدمت خالصانه را به تصویر بکشد.

تیم رسانه‌ای جهاد تبیین، متشکل از بانوان: ارشادی، احمدی، تقی‌دوست و  آقایان ترابی و  کیارش آقا، در  روزی که برف خیلی‌ها را در خانه نشانده بود، به سمت سازمان مدیریت آرامستان‌ها حرکت کردند؛ البته با هدفی بزرگتر از یک بازدید ساده. این بار هدف ضمن گرامیداشت یاد درگذشتگان، پرداختن به نیروهایی بود که به رغم حساسیت بسیار زیاد کار و فعالیت‌شان با چالش‌های بسیاری، چه در سطح حرفه‌ای چه در سطح اجتماعی روبرو هستند. در این نشست، با  مسئولان  و  کارکنان  این  مکان  به  گفت‌وگو  نشستیم و  از  نزدیک با مشکلات و چالش‌های‌شان آشنا شدیم.

اینجا مرگ بوی زندگی می‌دهد/مدیریت آرامستان‌های کرج الگویی موفق برای سایر کلانشهرهاست

سازمان مدیریت آرامستان‌های کرج، به عنوان یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های مدیریت شهری، همواره در تلاش بوده است تا با ارائه خدمات مطلوب و به‌روز، رضایت خاطر شهروندان را فراهم کند. ساعات کاری رئیس و پرسنل این سازمان، محدود به زمان اداری نیست؛ آنها حتی در روزهای تعطیل و ساعات غیراداری نیز پاسخگوی نیاز شهروندان و مراجعه‌کنندگانی هستند که مملو از آلام و اندوه به آنجا پناه می‌برند. رضایت مردم از عملکرد سازمان، نظرات و پیام‌های تقدیر مردم که در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر می‌شود و همچنین موارد بسیار بسیار محدود شکایات و انتقاداتی که در سامانه ۱۳۷ نسبت به این سازمان ثبت شده، نشان از خلوص و خدمت صادقانه دارد.

در سومین نشست تیم خبری جهاد تبیین با محمد محمودی‌نژاد رئیس سازمان به گفت‌وگو نشستیم. محمودی‌نژاد در این مصاحبه به تشریح عملکرد سازمان در سال‌های اخیر پرداخت و مهم‌ترین اقدامات انجام شده را تشریح کرد.

وی یکی از اقدامات برجسته سازمان را، احداث ساختمان جدید و اداره پذیرش و متوفیات عنوان کرد و گفت: ساختمان پذیرش متوفیات با زیربنای ۵۱۰ متر مربع و ایجاد ۱۲ باجه، به منظور تسهیل و تسریع در روند پذیرش و انجام امور مربوط به متوفیان احداث شده است. در ساخت این بنا از بهترین مصالح و رنگ‌های آرامش‌بخش استفاده شده تا مراجعه‌کنندگان در شرایط روحی نامناسب، کمترین استرس را تجربه کنند.

اینجا مرگ بوی زندگی می‌دهد/مدیریت آرامستان‌های کرج الگویی موفق برای سایر کلانشهرهاست

محمودی‌نژاد همچنین از احداث ساختمان پزشکی قانونی در این دوره خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت امور مربوط به پزشکی قانونی، این ساختمان با استانداردهای روز و با همکاری اداره پزشکی قانونی ساخته شد.

وی اذعان کرد: سازمان مدیریت آرامستان‌ها با ۷۷ هکتار مساحت و ۳۳ هکتار فضای سبز، یکی از بزرگ‌ترین آرامستان‌های کشور محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر، اقدامات متعددی برای توسعه و نگهداری فضای سبز این سازمان انجام شده است.

این مسئول، احداث دو استخر بزرگ ذخیره آب با ظرفیت ۲۸ هزار متر مکعب برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و استفاده در آبیاری فضای سبز و سایر امور خدماتی را از جمله این اقدامات ذکر کرد و ادامه داد: پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی در دست اجراست که با تکمیل آن، مشکلات مربوط به آب‌های سطحی در محوطه آرامستان برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان همچنین از بهسازی غسالخانه آرامستان بهشت سکینه خبر داد و گفت: بهسازی غسالخانه زنانه و مردانه و به روزرسانی تجهیزات آن از یکی از اقداماتی است که در سال آینده صورت خواهد گرفت.

محودی نژاد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان آرامستان‌ها، تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات مطلوب به آن‌هاست. در همین راستا، پرسنل این سازمان همواره در تلاشند تا با صبر و حوصله به مشکلات و درخواست‌های مراجعه‌کنندگان رسیدگی کنند.

محمودی نژاد بیان کرد: سازمان آرامستان‌ها به صورت ۲۴ ساعته و در تمام ایام سال آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

اینجا مرگ بوی زندگی می‌دهد/مدیریت آرامستان‌های کرج الگویی موفق برای سایر کلانشهرهاست

به گفته این مسئول  با اضافه شدن ۱۰ دستگاه خودروی ون به ناوگان حمل و نقل سازمان، مشکلات مربوط به جابجایی متوفیان تا حد زیادی برطرف شده است. همچنین با توجه به افزایش حجم کار سازمان، ۴۲ نفر نیروی جدید در بخش‌های مختلف جذب شده‌اند.

وی، از راه‌اندازی چایخانه امام رضا (ع) در محوطه آرامستان به منظور ارائه خدمات رفاهی به مراجعه‌کنندگان نیز خبر داد که به صورت مستمر نسبت به خدمت‌رسانی به زوار و مردم اقدام می‌کنند.

لازم به توضیح است سازمان آرامستان‌های کرج با مدیریت کارآمد و تلاش‌های بی‌وقفه پرسنل خود، به یکی از موفق‌ترین و پیشروترین سازمان‌های مدیریت آرامستان در سطح کشور تبدیل شده است. این سازمان با ارائه خدمات متنوع و با کیفیت، نه‌تنها رضایت خاطر شهروندان را فراهم کرده، بلکه الگویی برای بخش‌های مشابه در سطح کشور بوده است.

نگارنده/ سمیه احمدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =