افراسیاب شجاعی

قائم مقام شهردار کرج در سومین جلسه کمیته پایش بهسازی معابر شهری، بر رسیدگی به درخواست‌های مردمی در حوزه آسفالت و ترمیم معابر، با اولویت بهسازی معابر فرعی در سال جاری تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، افراسیاب شجاعی در سومین جلسه کمیته پایش بهسازی معابر شهرداری کرج، با اشاره به اهمیت پاسخگویی به مطالبات شهروندان، اظهار کرد: سامانه ۱۳۷ پل ارتباطی مهم بین شهرداری و شهروندان است و ما با دقت تمام درخواست‌های ثبت شده در این سامانه را مورد بررسی قرار می‌دهیم. هدف ما این است که با اولویت‌بندی این درخواست‌ها، بتوانیم به مؤثرترین شکل ممکن به نیازهای شهروندان پاسخ دهیم و رضایت آن‌ها را جلب کنیم.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود، بیشترین درخواست‌های مردمی در حوزه آسفالت به ترتیب اولویت، مربوط به آسفالت نوار حفاری، لکه‌گیری آسفالت، روکش کلی آسفالت، تخریب آسفالت و احتمال خطرات مالی، نشست کردن آسفالت و نیاز به ترمیم است.


قائم مقام شهردار کرج در ادامه بیان داشت: این موارد نشان‌دهنده دغدغه‌های اصلی شهروندان در حوزه کیفیت معابر شهری است و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت‌های موجود، نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم.

شجاعی در بخش دیگری از سخنان خود به نظر اعضای شورای اسلامی شهر کرج در خصوص تمرکز آسفالت‌ریزی در معابر فرعی اشاره کرد و گفت: اعضای محترم شورای اسلامی شهر کرج دغدغه به‌حق شهروندان در خصوص وضعیت آسفالت معابر را مطرح کرده‌اند و نظر ایشان بر این است که امسال تمرکز اصلی فعالیت‌های آسفالت‌ریزی شهرداری بر معابر فرعی باشد. ما نیز با توجه به این رویکرد و در راستای عدالت، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای بهسازی معابر فرعی در دستور کار قرار داده‌ایم. ‌امیدواریم با اجرای این طرح، شاهد بهبود چشمگیر کیفیت تردد در این معابر باشیم.

بهسازی معابر فرعی با اولویت‌بندی درخواست‌های مردمی


وی همچنین از راه‌اندازی سامانه جامع آسفالت خبر داد و اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم شهرداری در راستای ارتقای کیفیت آسفالت‌ریزی، راه‌اندازی سامانه جامع آسفالت به صورت AVL است. در این سامانه، زمان دقیق بارگیری آسفالت از کارخانه تا زمان تخلیه در محل مشخص می‌شود. این امر به ما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنیم که آسفالت در بهترین شرایط کیفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و فرصتی برای از دست دادن کیفیت آن در اثر گذشت زمان وجود نخواهد داشت. ضمن اینکه تمامی مستندات مربوط به صورت وضعیت‌های آسفالت در این سامانه بارگذاری می‌شود. این امر امکان نظارت دقیق بر نحوه اجرای پروژه‌ها، محل دقیق آسفالت‌ریزی و کیفیت مواد استفاده شده را برای مدیران و نهادهای نظارتی فراهم می‌کند. هدف ما ایجاد یک سیستم شفاف و قابل رصد است تا شهروندان نیز بتوانند از روند اجرای پروژه‌ها مطلع باشند.

قائم مقام شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حفاری‌های غیراصولی توسط پیمانکاران دستگاه‌های دیگر اشاره کرد و گفت: متأسفانه یکی از چالش‌های جدی ما در حوزه بهسازی معابر، حفاری‌های غیراصولی و ترمیم نامناسب این حفاری‌ها توسط پیمانکاران دستگاه‌های خدمات‌رسان است. این موضوع نه تنها باعث نارضایتی شهروندان می‌شود، بلکه عملکرد شهرداری را نیز زیر سؤال می‌برد و زحمات همکاران ما را بی‌اثر می‌کند.


وی با تأکید بر لزوم هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: برای حل این مشکل، باید یک چارچوب و اصول فنی مشخص برای حفاری و ترمیم معابر به تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شود. در صورتی که این اصول و چارچوب‌ها رعایت نشود، شهرداری از ادامه عملیات حفاری جلوگیری خواهد کرد.


شجاعی در این جلسه تأکید کرد: با عنایت به ضرورت انجام به موقع و اصولی لکه‌گیری معابر شهری، مناطق تابعه ضمن شناسایی نقاط مورد نیاز بهسازی و لکه‌گیری، نسبت به لکه‌گیری مرمت‌های جدید اقدام و لکه‌گیری‌های قبلی دارای نقص فنی ناشی از برآمدگی و یا فرونشست را اصلاح کنند.


خبرنگار: پوریا ترابی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =