معابر اولویت دار برای تراش و روکش آسفالت تعیین شد

شهردار کرج از احصاء و اولویت بندی معابر سطح شهر برای اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت خبر داد و گفت: بزودی عملیات مذکور در معابر تعیین شده آغاز می شود.

شهردار کرج در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز گفت: با توجه به اهمیت رسیدگی به وضعیت آسفالت معابر شهر، از دو طریق معابر دارای مشکل، احصاء و دسته بندی شد. روش اول با استفاده از دستگاه سامانه برداشت بود که بر اساس آن معابر شریانی درجه یک با عرض و طول بالا بررسی شدند. در این روش توانستیم با استفاده از دستگاه سامانه برداشت، میزان خرابی را نیز تعیین کنیم که این امر به تعیین اولویت بندی اجرای عملیات آسفالت کمک شایانی کرد.

مهرداد کیانی افزود: با توجه به قرارگیری مناطق در معرض پیام ها و درخواست های مستقیم شهروندان، از این بخش به عنوان روش دوم احصاء معابر اولویت دار و دارای مشکل استفاده کردیم. به این معنا که برداشت های تیم های فنی در مناطق و نظرات مردمی را با نظر و تایید دستگاه نظارت حوزه فنی و عمرانی اداره کل معابر روی نقشه گوگل ارث پیاده کردیم. پس از این اقدام حجم خرابی و عملیات مورد نیاز برای هر بخش تعیین شد.

کیانی ادامه داد: با جمع آوری و دسته بندی داده های موجود، تمامی معابری که در حوزه آسفالت با مشکل روبرو بودند مشخص و بر اساس اهمیت معبر و میزان خرابی، اولویت بندی شدند.

به گفته وی، در جلسه ای که طی روز گذشته با موضوع نهضت آسفالت در شهرداری کرج برگزار شد، هم اندیشی و برنامه ریزی برای تراش و روکش کلیه معابر تعیین شده در سطح مناطق ۱۰ گانه انجام گرفت.

این مسئول اضافه کرد: بر این اساس مقرر شد طی یک دوره ۱۰ روزه، مجدد اولویت بندی ها مورد بررسی قرار گرفته و بخشی از عملیات تراش و روکش انجام شود.

شهردار کرج، با بیان اینکه در سال جاری با موافقت شورای اسلامی شهر، مصوب شد که همه مناطق به غیر از دو منطقه ۸ و ۹ از امکان انعقاد قرارداد با پیمانکار برای انجام تراش و روکش برخوردار باشند،  خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه، همه مناطق بجز مناطق ذکر شده می توانند به صورت جداگانه برای تراش و روکش قرارداد بسته و آسفالت مورد نیاز را از سازمان عمران شهرداری کرج تهیه کنند.

این مسئول تصریح کرد: با این اقدام، کار منظم و برنامه ریزی شده ای در حوزه نهضت آسفالت شهر به انجام خواهد رسید که امیدواریم رضایت همشهریان و کسانی که از این مسیرها تردد می کنند را به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها