• ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
  • کد خبر: 72813
جلسه شهردار کرج ودانشگاه آزاد درخصوص بازگشایی ادامه بلوار جمهوری

هر یک از ما درختانی هستیم که تا رسیدن به باروری، نیازمند رسیدگی و توجهیم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، "مربی"، کسی است که می پروراند. پرورش دهنده روح و فکر و جسم آدمی ست. یعنی قدرت معجزه گری دارد، می تواند برویاند یا خدای ناکرده، بخشکاند... هر یک از ما درختانی هستیم که تا رسیدن به باروری، نیازمند رسیدگی و توجهیم. میوه های وجودمان، خواهان تربیت است تا آن گونه که باید، بالیده و پرثمر شویم. مربی است که می داند سهم هر روزه ما از آب و خاک و آفتاب چقدر باید باشد و بیش و کم هر کدام، می تواند پژمرده مان کند.

مربی بودن اشتیاق می خواهد، عشق می خواهد، برای اینکه بتواند پشتیبان باشد و هدایت کند. آن بانوی مربی، آن مرد هدایت گر، کسانی هستند که اگر عشق در وجودشان شعله نداشته باشد، که اگر موفقیت دیگران برای شان انگیزه زندگی نباشد، قادر به ادامه راه نخواهند بود.  همه ما در زندگی مربیانی داشته ایم؛ چه آنها که نام مربی را در مهد و مدرسه و باشگاه و آموزشگاه یدک می کشیده اند چه آنان که گمنام و بی عنوان، مربی گری روح و اخلاق و اندیشه مان را به عهده داشته اند؛ آنانی که هر یک به سهم خود، حقی بزرگ به گردن مان دارند و وظیفه مان صیانت از جایگاه و شأن شان است.

امروز که به عنوان "مربی" نامیده شده، به یادمان می آورد باید قدردان باشیم؛ قدردان همه آنهایی که به ما چیزی آموخته اند و هدایت مان کرده اند.  این روز درعین حال گوشزدمان می کند که هر یک از ما می توانیم یک مربی باشیم. هر کدام قادر به اصلاح یک رفتار و گفتار و عمل در جامعه ایم؛ اگر بدانیم رفتار هر کدام مان چه اندازه می تواند در عملکرد دیگرانی که ناظر و تماشاگر ما هستند، اثرگذار باشد.

پس بیاییم در این روز و روزهای آتی، تلاش کنیم مربی خوبی برای روح و اندیشه یکدیگر باشیم. درست رفتار کنیم و شایسته سخن بگوییم. شهرمان را به عنوان مهدی بزرگ برای آموزش و تربیت در نظر بگیریم و به نشان شهروندی خویش احترام بگذاریم.  به امید فردایی بهتر و شایسته تر.

شهردار کرج

علی کمالی زاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =