روز زمین پاک

شهردار کرج گفت: زمین، مهد و گهواره ای است که با مهربانی تمامی موجودات زنده از جمله ما انسان ها را درآغوش گرفته و بار آلودگی هایی که هر لحظه بر آن تحمیل می کنیم را به دوش می کشد. چنین زمین مهربانی، لایق بی مهری نیست.

مهرداد کیانی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، این مطلب را همزمان با روز جهانی زمین پاک عنوان کرد و افزود: هدف از نامگذاری روز زمین پاک، افزایش آگاهی و تجلیل از محیط زیستی ست که زیست و حیات ما به طور مستقیم وابسته و متاثر از آن است.

کیانی اضافه کرد: باید بدانیم مواهب و منابعی که حضرت حق در زمین برای استفاده ما انسان ها و تمامی موجودات زنده قرار داده اگرچه بی شمار اما آسیب پذیر و پایان پذیرند و ضروری است که از این منابع به نحو شایسته محافظت و صیانت شود.

وی با بیان اینکه گرامی داشت این روز جهانی بوده و به دلیل اهمیت آن محدود به هیچ کشور یا قشر و گروهی نیست، ادامه داد: در شهرداری کرج نیز اقداماتی هر چند محدود اما به منظور یادآوری ضرورت حفظ این روز انجام شده که از جمله آنها برپایی همایش بزرگداشت روز جهانی زمین پاک با همکاری اداره آموزش و پرورش و دانشکده منابع طبیعی بوده است.

شهردار کرج، از جمله اقدامات ارزشمند این مجموعه در زمینه محیط زیست و مدیریت پسماند را ایجاد خانه های بازیافت عنوان کرد و افزود: تاکنون چهار خانه بازیافت در نقاط پرتردد شهر احداث شده که طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر است این خانه ها به ۳۰ باب افزایش پیدا کند.

این مسئول، بازدید دانش آموزان از خانه های بازیافت راه اندازی شده در سطح شهر، حضور کارشناسان مجموعه در مدارس و آموزش مفاهیم پسماندی به دانش آموزان و همچنین برگزاری دوره آموزشی برای خردسالان در حوزه محیط زیست به زبان ساده را نیز از دیگر اقداماتی ذکر کرد که در راستای آگاهی رسانی به شهروندان در زمینه محیط زیست و زمین پاک انجام گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =