ماده 100

 توقع شهروندان از شهرداری ها در خصوص کیفیت خدمات رسانی، مسائل رفاهی و حقوق شهروندی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده، بنابراین بازنگری در قوانین مرتبط با مدیریت شهری از جمله قانونِ ماده ۱۰۰ امری ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ غفور قاسم‌پور با بیان اینکه در حوزه ساخت و سازهای غیر قانونی، اصل بر تخریب بوده و جریمه استثنا است، گفت: با تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیرقانونی باید با جدیت برخورد شود تا در آینده با مشکلات اساسی در این خصوص مواجه نشویم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف شهرداری جلوگیری از تخلفات ساختمانی مطابق ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها است و شهرداری با اجرای ماده ۱۰۰ از ساخت و سازهایی که نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت نکرده یا از طریق اضافه بنا یا تغییر کاربری و... به حریم عمومی تجاوز کرده اند جلوگیری می کند. 

این مسئول با بیان اینکه احقاق حقوق عامه از جمله مواردی است که باید در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به مسائلی که در شهرها و کلانشهرها وجود دارد به نظر می‌رسد تشکیل تیم کارشناسی متشکل از نمایندگان وزارت کشور، اعضای شورا و قضات دادگستری می تواند در جهت کاهش تخلفات ساختمانی کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =