سامانه پایش - کراپ‌شده

سامانه پایش محیط‌زیست (آلودگی هوا) برای اولین بار در شهرداری کرج و استان البرز راه‌اندازی شده درحال‌توسعه است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از معاونت خدمات شهری شهرداری کرج، با توجه به راه‌اندازی و شروع به کار سه ایستگاه سنجش ذرات معلق و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین شهرداری کرج و اداره کل حفاظت محیط‌زیست البرز و تحویل چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوای شهر کرج به معاونت خدمات شهری، تجمیع داده‌های هفت ایستگاه موجود و اعلام شاخص کیفیت هوا با همکاری آن اداره کل در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

طی قرارداد منعقده با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه صنعتی شریف، سامانه پایش محیط‌زیست (آلودگی هوا) برای اولین بار در شهرداری کرج و استان البرز راه‌اندازی شده درحال‌توسعه است.

طبق اعلام معاونت خدمات شهری شهرداری کرج؛ از ویژگی‌های سامانه مذکور نمایش شاخص کیفیت هوای شهر کرج به‌صورت رنگ‌بندی، قابلیت نظارت و گزارش‌گیری، نمایش نمودار غلظت آلاینده‌ها و دسترسی آسان عموم شهروندان فهیم کرج به اپلیکیشن موردنظر است.

همچنین لازم به ذکر است که سامانه مذکور قابلیت ارسال تصاویر به‌صورت خودکار بر نمایشگرهای شهری تحت مدیریت معاونت خدمات شهری شهرداری کرج، کالیبراسیون از راه دور هفت ایستگاه مذکور و اتصال داده‌های صوت و آب را نیز خواهد داشت و زیرساخت لازم برای راه‌اندازی سامانه مذکور توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج فراهم‌شده است.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =